Eigenzinnige iPod

Ten einde raad richt ik me tot dit forum, in de hoop een oplossing te kunnen vinden voor volgend probleem: - een nieuwe iPod 15Gig krijg ik onmogelijk verbonden met een ibook g4/800 (10.3.3, itunes 4.5/ ipod 2.2): aangesloten via de FW kabel zien we wel dat ie aan't opladen is, er verschijnt echter geen icoon op het bureaublad, itunes opent niet! via isync kan er geen apparaat toegevoegd worden, - het frapante is echter dat diezelfde ipod aangesloten op mijn PB G4/800 (10.3.3, itunes 4.5/ ipod 2.2) het wel perfect doet (hier is reeds een ipod 40Gig op aangesloten) Ik heb iTunes en de iPod driver reeds geherinstalleerd, de ipod gereset... zonder resultaat, Eigenaardig is ook dat op de ibook geen ipod.plist 'st te vinden zijn. Ik heb ze eens gekopieerd van met PB naar de iBook, in de betroken pref maps gesleept, echter zonder resultaat. De FW poort van de iBook werkt (externe HD) en de bijgeleverde FiWi kabel is ook ok (werkt op de PB). Raad graag, want die van mij geraakt uitgeput! groeten Peter

Doet de andere iPod het ook niet op de iBook? Probeer de muziek over te zetten met de andere iPod en die aan te sluiten als harde schijf. Of ziet ie helemaal geen exterme harde schijf?

Geen van de twee iPod's verschijntenop de iBook (noch op het bureaublad, noch iniTunes): enkel de batterijlading van de iPods werkt bij aansluiting.

Heb een dergelijk akkefietje ook eens gehad onder een vroege versie van 10.2 en m'n iPod G2 20Gb. Ik heb destijds ook van alles gedaan om 'm weer op het brureaublad te krijgen, maar wat nu precies werkte weet ik ook niet. Hij was er ineens weer. Gebruik je voor beide situaties de zelfde FireWirekabel? Als je twee verschillende kabels gebruikt, kan het zijn dat er een stuk is. Kijk eens in de System Profiler of je de iPod daar wel kan zien. Als dat zo is, dan ligt het in elk geval niet aan de kabel, maar is het waarschijnlijk een softwarekwestie.

Verder zou ik je willen aanraden om met Disk Utility van de niet-werkende Mac (bij voorkeur via de opstart-cd) de HD te reparenen en de permissies te repareren. Verder zouden dingen als PRAM-zappen en je bureaublad opnieuw opbouwen ook kunnen helpen / werken.
De combo-update naar 10.3.3 nog eens installeren wil ook nog wel eens problemen oplossen.

Je zou je vraag (in het Engels) ook eens kunnen stellen in de fora van ipodlounge.com of ipodding.com

Meer kan ik niet bedenken, dus blijft er alleen nog over je succes te wensen. :smiley:

Ik heb een soortgelijk probleem. De Ipod verschijnt sinds een paar dagen niet meer op het bureaublad of in Itunes. Ipod wordt wel opgeladen via de firewirekabel.

Ik zie nu net bij het systeemprofiel, dat de Ipod daar wel herkend wordt. RAAAR
Overigens doet dezelfde ipod met dezelfde kabel het wel op de Ibook.

Iemand misschien tips of truuks ??

Ik heb de Ipod elke keer up-gedate via de Ibook.

Ik zie nu net (op de Emac) in de Console bij de sofware Update logs dat de laatste update voor de Ipod was op 2004-08-14: Installed “iPod Updater 2004-08-06” (3.0.2)
Daaronder staat ergens: 2004-11-21 Installed “iPod Updater 2004-11-15” ((null))

Betekent dit dat de Emac niet de juiste software updates heeft gehad ??