Einde HD in zicht?

Ik las net op tweakers.net dat Samsung al een flash-drive heeft gemaakt van 32GB!

Over een paar jaar geen Hard Disks meer??? artikel

Tja, waarom niet? Een HD heeft nog aardig veel mechanische onderdelen. En die kunnen stuk. Maar zo'n flash-drive moet wel echt betrouwbaar zijn wil het een volwaardige vervanger worden.

Er was jaren geleden toch ook sprake van een organisch opslagmedium? Dat zou een soort kubus zijn waar een laserstraal over drie assen (x, y en z) ‘in’ kon lezen en schrijven …

Iemand daar nog ooit iets van gehoord?

32 GB is nou niet echt bepaald veel.. Ze moeten met wel iets veel groters komen dan 32 GB, die heb ik met video montage binnen een klein uurtje vol. Wel zouden ze een oplossing bieden als vervanging van de huidige flash drives... Ik heb er wel vertrouwen in dat ze straks met een techniek komen die en betrouwbaarder en veel groter zijn dan de huidige schijven.

Klein puntje van aandacht: de huidige flashdrives kun je ca 1000 keer beschrijven. D.w.z. een specifiek geheugenadres kan 1000x overschreven worden. Daarna gaat de kwaliteit snel achteruit. Dat is natuurlijk een gemiddelde. Ik denk dat een HDD nog wel even wat betere scores haalt.

Hans Erik

32 gig is niet veel?

plaats 4 van die dingen in een laptop en je hebt 128 gig!! das mooi voor een laptop hoor :lol:

[quote:1c476007a4="midas"]32 gig is niet veel?

plaats 4 van die dingen in een laptop en je hebt 128 gig!! das mooi voor een laptop hoor :lol:[/quote:1c476007a4]

Klopt wel MAAR;

[quote:1c476007a4]Samsungs 32GB-flashdisk zullen tussen de 750 en de 1000 dollar zal gaan kosten.[/quote:1c476007a4]

Dus onder de 4000 euro zal je niet komen… Paar jaartjes wachten :lol:

Dit is meer iets voor sportfotografen.

HE

[quote:06da0e3893="digidivi"]Dit is meer iets voor sportfotografen.

HE[/quote:06da0e3893]

Het zal in de toekomst toch voor meerdere doeleinden gebruikt gaan worden denk ik. Fotografie is inderdaad ook een goed idee!