Eindelijk Mac Os

Eindelijk ben ik overgaan op mac heb er lang over nagedacht en toch uiteindelijk gedaan. Had ik veel eerder moeten doen het bevalt mij heel goed mijn systeem is een powermac dual 2 g , 1024 Mb , en 23 Inch cinema. Het os werkt heel fijn alles is zeer goed doordacht tot in de fijne kneepjes. Ik denk toch wel heel verslavend. Ik kan iedereen een mac aanraden. :D

nou nou jij bent snel verkocht.... :mrgreen: :mrgreen:

het is inderdaad een genot als je overstapt van windows naar osx…
des te langer je maccert des te meer je het waardeert vind ik
:lol:

En wat een verdomd vette manier om te switchen, proficiat, je zal er zeker geen spijt van hebben.

Proficiat met je switch, je zal je het zeker niet beklagen en je zal nog wel een tijdje blijven opmerken dat het systeem echt wel fijn werkt :D

[quote:c0ea4d39bd="Chasnam"]En wat een verdomd vette manier om te switchen, proficiat, je zal er zeker geen spijt van hebben.[/quote:c0ea4d39bd]

zeker leuk setje om mee te beginnen,
kom ik aan:
[img:c0ea4d39bd]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=8596[/img:c0ea4d39bd]

Gefeliciteerd met je switch.

Mooi Macintosh van toen met de eerste grafische interface. Tegen die tijd kocht ik mijn eeste pc een pc 10 van commodore. Toen nog met een 5.25 floppie drive, zonder hard disk en even later nam ik er windows 1.0 erbij.

Inderdaad een mooie configuratie! Veel plezier ermee!

[quote:5bfe273a90="Matrix"]Mooi Macintosh van toen met de eerste grafische interface. Tegen die tijd kocht ik mijn eeste pc een pc 10 van commodore. Toen nog met een 5.25 floppie drive, zonder hard disk en even later nam ik er windows 1.0 erbij.[/quote:5bfe273a90] Waar is de tijd? Op school heb ik nog leren werken onder DOS op een PC, maar heb er nooit één willen aanschaffen. Tot mijn broer mij kon overtuigen van een Mac te kopen, nu bijna 15 jaar geleden. Ik herinner mij één van zijn argumenten. Hij toonde toen een CD met installer voor Win en Mac. De installer van Windoze vermeldde bijna één bladzijde tekst en commando's. Deze van Mac één regel: "Dubbelklik de installer." :) Nu is het verschil tussen een Mac en een PC veel kleiner geworden. Maar de Mac blijft voor mij nog steeds de koploper.

[quote:4ca88920d8="Matrix"]Eindelijk ben ik overgaan op mac heb er lang over nagedacht en toch uiteindelijk gedaan. Had ik veel eerder moeten doen het bevalt mij heel goed mijn systeem is een powermac dual 2 g , 1024 Mb , en 23 Inch cinema. Het os werkt heel fijn alles is zeer goed doordacht tot in de fijne kneepjes. Ik denk toch wel heel verslavend. Ik kan iedereen een mac aanraden. :D[/quote:4ca88920d8]

Welk Mac OS? Chek Apple-menu (linksboven )–> Over deze Mac.

Wat ga je er mee doen?

Ik ga de powermac hoofdzakelijk voor Video/Foto editing gebruiken en mijn website's maken (Dreamweaver). En ook ga ik mijn oude hobby weer oppakken namelijk Audioproductie (Cubase sx 3 met mijn o1x van yamaha). kan in cubase sx nu aardig wat meer plugins draaien dan op mijn pc :D

Matrix, proficiat met je switch!

Mag ik je vragen hoe je het 23" scherm vindt? Zijn er geen kleurinconsistenties die je opmerkt?
De reden dat ik dit vraag, kan je hier vinden : http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=52963

Kan je dan nog even iets checken voor mij? (duurt maar 5 sec).
http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html , hier kan je het serienr invoegen van uw scherm, en dan toont die pagina waar en wanneer uw scherm is gefabriceerd. Kan je dat eens mededelen hier? (serienr mag je weghalen hoor, enkel productiedata)

ps : uw serienr vind je op de doos, en onder de voet van uw scherm.

Bedankt!

wow, wat een leuke setup om te switchen, have fun!

Nee ik heb totaal geen problemen met de scherm alles ziet er goed uit terwijl het scherm dag en nacht aan staat geen onevenheden, geen kleurinconsistenties, ghosting. Ik heb de screenshots van je scherm gezien als ik jou was ging ik er niet mee akkoord en een ander vragen met een ander productienummer.

Dit is via mijn serienummer

Model: Mxxxx Cinema Display HD 23 inch
Factory: 2A (China)code_to_number: 275 - CK109JUKKYD

Production year: 2005
Production week: 28 (July)
Production number: 2555 (within this week)

bedankt matrix!

Dat ziet er goed uit, nu zorgen dat ik ene krijg die recentelijk gemaakt is, de uwe is van juli, nog maar vers van de pers dus!