Eindelijk ons eigen huis !

Het is zover na een aantal jaartjes te hebben gespaard door wat langer bij mijn ouders te wonen, (ik was er 25 toen ik vertrok) en dan nog één jaar bij mijn schoonvader te hebben gewoond samen met mijn vriendin, hebben wij ons een huis gekocht.

Vorige week zondagmiddag zag ik op de belgische immowebstek de aanbieding, en direct de woensdagavond (de eerste bezichtigingsdag) zijn we gaan kijken.
Na een half uurtje rondleiding nog wat van de prijs trachten te doen, maar de eigenaar verwees ons vriendelijk door naar de notaris.

's Anderendaags direct om 9u naar de notaris gebeld en gezegd dat we het huis kopen aan de gevraagde prijs en werden mijn gegevens genoteerd, we waren de eerste kopers die een bod hadden gedaan.
In de namiddag kreeg ik echter terug een telefoon van de notaris dat de eigenaar het huis gisterenavond het toegewezen aan nog andere bezoekers na ons, dit terwijl wij wel degelijk moesten via de notaris alles bespreken.

Ik ging hier gelukkig niet mee akkoord en na een lange discussie werd besloten dat het eerste bod bij de notaris - de eerste koper is, wij dus.

I’m a happy but poor men now :stuck_out_tongue:

[img:0cbb5fec11]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=7425[/img:0cbb5fec11]

[img:0cbb5fec11]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=7424[/img:0cbb5fec11]

[img:0cbb5fec11]http://users.telenet.be/timdebeir/Afbeelding%201.jpg[/img:0cbb5fec11]

Gefeliciteerd :wink: !

Proficiat, veel plezier in jullie nieuwe huis. Voor de housewarming BBQ laat je maar even iets weten... :wink:

Zow.. goeiendag dan, aardig Paleiz! Ficiat. Kost dat nou? Ik heb echt het idee dat huizen, grond en wonen in België een stuk goedkoper zijn dan in Nederland.

Nou nog een grasmaaiertje. Zo kun je niet voor de dag komen
[img:ec07ff0f00]http://www.teledienst-ninove.be/images/grasmaaier.gif[/img:ec07ff0f00]

Dus dat wordt een DeLuxe GTI Cabrio…
[img:ec07ff0f00]http://www.atc-taxi.nl/smartimages/grasmaaier_k.jpg[/img:ec07ff0f00]

op nr 13... :P gefeliciteerd...

@FreekMac: de prijzen van huizen zijn hier 45% gestegen de laatste 5 jaar…

Mooi huisje :) gefeliciteerd :D

proficiat, het ziet er geweldig uit...

Ik ken dat gevoel, ongeveer hetzelfde meegemaakt , behalve dat wij buiten moesten uit ons huurhuis en dit na 15 jaar daar gewoond te hebben.
Nu wonen we ook in ons eigen stekje.

PS en wanneer koop je nu een nieuwe mac :stuck_out_tongue: ?

groeten
H.

Gefeliciteerd, da's een mooi hutje. Maar wat zijn nou die 'lavabo's' in de badkamer? Wastafels?

[quote:814de7b8e4="MacBjorn"]Gefeliciteerd, da's een mooi hutje. Maar wat zijn nou die 'lavabo's' in de badkamer? Wastafels?[/quote:814de7b8e4] goed zo ;)

Ziet er heerlijk uit. Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe home :D :D

[quote:22af51b568="Zweefvliegerke"][quote:22af51b568="MacBjorn"]Gefeliciteerd, da's een mooi hutje. Maar wat zijn nou die 'lavabo's' in de badkamer? Wastafels?[/quote:22af51b568] goed zo ;)[/quote:22af51b568] ROFL

Nee, serieus wiste je dat nu niet :lol: :lol:

Ik wist dat ook niet hoor :roll: :| :P

[quote:cc8d188100="FreekMac"]Zow.. goeiendag dan, aardig Paleiz! Ficiat. Kost dat nou? Ik heb echt het idee dat huizen, grond en wonen in België een stuk goedkoper zijn dan in Nederland.[/quote:cc8d188100]

Dat vraag je nu toch niet echt hé :?

Ech wel en waarom niet. D'r wordt hier ook gewoon gevraagd of je wel eens rimt, welke kleur onderbroek je aan hebt, wat je geaardheid is en in welke provincie je woont. En dan heb ik oprechte interesse in wat zo'n huis kost en dan is dat ineens raar? Ik verbaas me er wel eens vaker over hoe groot sommige mensen wonen en het valt me op dat Belgen nogal eens wat vierkante meters grond hebben. Ik ben tevree met mijn 2-onder-1-kap in een lekker dorp op ± 300m2. Ik kan het (net) betalen maar veel groter is hier toch goed aan de prijs... Het lijkt me niet dat we allemaal topbanen hebben of dat de mamma's&pappa's allemaal iets hoogs zijn. Dus vandaar mijn vraag wat zo'n heel behoorlijke hut (in mijn ogen) mag kosten.

Gefeliciteerd! Wanneer is de homewarming party (en zijn we uitgenodigd)? :P :D :lol: :innocent:

Belgen zijn geboren met een brik in hun maag. En ja....afhankelijk van waar je woont zijn de huizen flink goedkoper. Echter in de grensstreken zijn de huizen ook weer duur omdat wij maffe nederlanders meer voor de huizen betalen dan de belgen normaal. Waardoor vaak de huizen voor de startende Belg ook niet te doen zijn.

Maaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrr.
Het zijn ook vaak huizen die na de bouw (meestal door de 1ste eigenaar zelf gebouwd en de rest van zijn leven bewoond) ook wel eens fors aan de opknap moeten.
Ennnnnnnnnnn, heel vaak (als in heeeeeeeeeeel vaak) liggen vrij prettige panden knal naast een heel drukke weg.

Enne…ik sluit me wel een beetje aan bij de ‘dat vraag je toch niet echt’ vraag…vragen naar een prijs???
(dat is weer zo door en door hollands… :expressionless: )

Hebbie lekker zo bij elkaar gespaard..

Erg mooi! en [b:9431963da1]gefeliciteerd![/b:9431963da1]!

Mooie hut! Feli!

Moet je ook nog de sjebrangen verven? :stuck_out_tongue:

[size=9:d39fed8c8a]Geen idee hoe je het schrijft, maar ik moest het 5 keer aan onze huisbaas vragen voordat ik verstond wat 'ie zei. En toen moest 'ie het nog ondertitelen. Heerlijk taaltje.[/size:d39fed8c8a]

Pimp my hut? :wink:

Leuk huis!