Eindelijk weer een wow-gevoel

[quote:b109931238="MGFotostudio"]In m'n modem vindt ik onder "System" bij IP Address : not specified. In het hoofdstuk "Routing" onder IP address table bij pppoa een IP adres (62.234.xxx.xxx). Ik heb dus geen idee of deze laatste dus het gezochte IP adres moet zijn. Het is wel de enige die ik tegenkom. Al lijkt het mij, als leek op dit gebied, dat er bij "not specified" het gezochte adres moet staan.[/quote:b109931238]

Bij mij staat onder system info ook “not specified” en bij mij werkt het wel, dus daar kan het niet aan liggen.

En ik kan je het nog sterker vertellen, ik kan in de instelleingen van mijn speedtouch zo geen IP-adres vinden. Die wist ik wel omdat ik 'm van xs4all gekregen heb. Maar misschien makkelijk: in de signature van Mac-ofiel staat een plaatje dat je het IP-adres toont waarmee je op het internet bekend bent (grappig trucje overigens). Dus als je een post van hem opzoekt, kan je zo lezen wat je nummer is. Moet je natuurlijk wel via dat modem aan het surfen zijn :wink:

Ha bedankt, dat heb ik alvast. Ik kom zo steeds dichter bij het WOW gevoel. Is het ook mogelijk het één en ander te testen als ik met twee Mac's op m'n buro zit? Of ga ik dan automatisch via m'n eigen netwerk. (Jaja iets te weinig geduld om tot vanavond te wachten als ik weer thuis ben).

[quote:fbf03908be="MGFotostudio"]Ha bedankt, dat heb ik alvast. Ik kom zo steeds dichter bij het WOW gevoel. Is het ook mogelijk het één en ander te testen als ik met twee Mac's op m'n buro zit? Of ga ik dan automatisch via m'n eigen netwerk. (Jaja iets te weinig geduld om tot vanavond te wachten als ik weer thuis ben).[/quote:fbf03908be]

ja, het kan tussen twee willekeurige genetwerkte computers, maar dan ga je niet via die router/modem, omdat je binnen hetzelfde net blijft. Maar je kunt dan wel vast VNC’en…
Om de instellingen van je router te testen moet je echt een compu aan beide zijden hebben…

Wow! Binnen je eigen netwerk heb ik werkend! Nu vanavond nog vanuit huis proberen. Nog even voor de goede orde. Ik neem aan dat deze verbinding (via internet, 2 lokatie's niet geschikt is om bestanden naar je toe te halen?

Ha vanavond weet ik of ik ook een WOOWWW zal hebben.

[quote:ccb07f4bea="MGFotostudio"]Wow! Binnen je eigen netwerk heb ik werkend! Nu vanavond nog vanuit huis proberen. Nog even voor de goede orde. Ik neem aan dat deze verbinding (via internet, 2 lokatie's niet geschikt is om bestanden naar je toe te halen?

Ha vanavond weet ik of ik ook een WOOWWW zal hebben.[/quote:ccb07f4bea]
Ligt er aan welke VNC oplossing je hebt. De meeste kunnen het niet. Welke wel weet ik (meer), maar ze bestaan. De standaard is alleen voor het op afstand besturen van een computer. Je kunt dan wel vanaf die andere compu bestanden naar jezelf toe mailen :wink:
Succes vanavond!

Ik heb Remote Desktop nu werkend. Het is een fantastisch programma! Kort samengevat: - je kunt meerdere computers in de gaten houden (zowel lokaal als via internet) - als client kun je beperkingen in stellen zodat je bv alleen kunt kijken, etc... - je kunt chatten en tekst berichten versturen naar de computers die je beheert - je kunt desktops sharen - je kunt beeldschermen locken van computers (leuk om iemand te pesten) - je kunt programma's op afstand installeren - je kunt meerdere beeldschermen laten zien - je kunt beeldschermen resizen (vooral handig als je met een 10x7 scherm een 12x9 scherm beheer) - etc...

Kortom, een schitterend programma.

"Mac" ik iets vragen ?

Kan je met Remote Desktop ook een Windows PC (of server) in een Windows netwerk overnemen en hierop windows eigen exe-bestanden laten opstarten, installeren enz… ?

Bedankt voor je reactie… :slight_smile:

http://www.apple.com/remotedesktop/

Met de oude kan er volgens mij niks richting PC. Ik heb het nog niet kunnen ontdekken. Versie 2 kan ook met VNC overweg. Daamee zul je dus ook een PC kunnen aansturen. De slimme constructie om over het netwerk te installeeren gaat niet op, maar installers op je remote PC draaien zal ongetwijfeld gaan.

Timbuktu biedt wat dat betreft meer functionaliteit…
ARD ziet er mooi uit, maar is niet zo vlot. Zelfs over het interne netwerk krijg je hakkerige muisbewegingen. Versie 2 schijnt wel een stuk sneller te zijn geworden.