Eindelijk

Gegroet!

Ik surf tot u per Safari! Na tien jaar windows gebruik, ben ik overgestapt naar Apple. What can I say? Ik heb mijn PowerMac sinds deze namiddag. Herkende onmiddellijk mijn Eizo scherm en kende het juiste profiel toe. Mail ontvangen en verbinding met internet werkte feilloos. Alleen Virtual pc en Windows XP installeren werkte zo traag. Nu, ik vraag me af hoe dat zou komen?

Ik denk niet dat ik ooit nog terugkeer!

Maar wat ik minder vind: ik heb zoëven m'n iPod aangesloten. Dan vraagt ie dat zinnetje over gekoppeld zijn aan een andere bibliotheek enz. en of je dat wil corrigeren. Nou, ik heb met m'n stomme kop op ok geklikt en nu zijn al m'n liedjes verdwenen. Maar dat kan toch niet. Er stond voor 10 gig liedjes op. Dat kan toch niet op 20 sec. gewist zijn? Wie helpt me?

Inderdaad is zojuist al je muziek gewist. Stond ook in de waarschuwing.

Op het moment dat je JA klikt, wordt de iPod gesynct met een lege library, en krijg je dus ook een lege iPod.

Welkom, en als mosterd na de maaltijd kom ik nu met een handig appje http://wbyoung.ambitiouslemon.com/senuti/ Je had namelijk niet op ok moeten klikken. Met Senuti (en nog wel meer programma's) kun je je muziek van je iPod halen. Als je je iPod aan een nieuwe library koppelt, ben je namelijk alles kwijt wat al op je iPod stond.

heb je geen backup van je liedjes op je oude pc staan toevallig..?

Ja, dat heb ik. Godverdomme, ik had maar minder pinten moeten drinken daarnet. Ik heb nochtans al genoeg miserie gehad deze week met mijn pc. Enfin, niet getreurd, morgen nog effe mijn scherm en de ipod aan de pc hangen. Thanks voor de geruststelling.

Dan ben je voor de volgende keer in iedergeval gewaarschuwd.. ;)

is mij ook een keer bij een vriend overkomen… hij kon het niet echt op prijs stellen dat hij geen nummers meer had… :roll:

Ja, er kruipt toch wat geld in. Zo heb ik de volledige U2-collectie er op staan. Weet je toevallig niet of je die niet opnieuw kan downloaden als je er reeds voor betaald hebt?

Nee, dat gaat niet. Maar wat je nu het beste kunt doen, is je iPod instellen als schijf, en sleep dan gewoon de map met muziek naar de schijf van de iPod in plaats van te syncen. Sluit daarna je iPod aan op de Mac, en sleep de muziek naar je harde schijf, en voeg het dan toe aan de library van iTunes op je Mac.

Ik zou het eerlijkgezegd niet weten

maar met itunes kan je volgens mij op je account kijken wat je allemaal al gedownload hebt… misschien zit daar ook een optie bij om deze opnieuw te downloaden.

En een back up maken. Gewoon die handel op wat cd's of dvd's branden.

Je kunt ook gewoon een netwerkverbinding gebruiken om de song files te verplaatsen. Die iPod is trouwens zo weer gevuld als je iTunes op je Windows machine nog up en running is. Gewoon weer daarmee syncen en dan weer accoord gaan met de waarschuwing dat alles op de iPod gewist wordt.

Ik type trouwens ook tot u vanaf mijn eerste vanmiddag gekochte Mac (PB12").

Veel plezier ( ik verwacht dat dat wel zal lukken )

[quote:88d2dd75fc="JM-Y"]Ik zou het eerlijkgezegd niet weten

maar met itunes kan je volgens mij op je account kijken wat je allemaal al gedownload hebt… misschien zit daar ook een optie bij om deze opnieuw te downloaden.[/quote:88d2dd75fc]

Nee. Je kan alleen nog muziek downloaden als je eerder je download niet hebt afgemaakt of is onderbroken. Je krijgt je muziek dus maar 1x van Apple. Apple waarschuwt daar ook voor.

Als je die muziek dus niet wil kwijtraken, kan je de muziek backuppen op een CD.

[quote:c30b9b4e52="Halt"]...Ik type trouwens ook tot u vanaf mijn eerste vanmiddag gekochte Mac (PB12")...[/quote:c30b9b4e52]

Congratz! :wink:

Thx empoor,

Ik ben net mijn eigen raad aan het opvolgen en mijn hele iiTunes database aan het copieren over het netwerk.

Tot nu toe is alles bijzonder plug en play. Je hoeft prakties niets in te sttellen en het werkt allemaal al.

[quote:fd160da05e="Tarrie"][quote:fd160da05e="JM-Y"]Ik zou het eerlijkgezegd niet weten

maar met itunes kan je volgens mij op je account kijken wat je allemaal al gedownload hebt… misschien zit daar ook een optie bij om deze opnieuw te downloaden.[/quote:fd160da05e]

Nee. Je kan alleen nog muziek downloaden als je eerder je download niet hebt afgemaakt of is onderbroken. Je krijgt je muziek dus maar 1x van Apple. Apple waarschuwt daar ook voor.

Als je die muziek dus niet wil kwijtraken, kan je de muziek backuppen op een CD.[/quote:fd160da05e]

Gelukkig koop ik mijn cds nogsteeds gewoon in de winkel… :stuck_out_tongue:

Ja, ik had ze gelukkig nog op mijn pc staan. Effe de Lacie 250 gb erop aangesloten en de hele handel overgezet. Geen enkel probleem gehad. Pffffewwww.