Eject CD niet mogelijk!

Vanmorgen stopte ik een CD in mijn dvd speler van mijn G4 desktop, maar werd vreemdgenoeg niet op mijn desktop getoond.

Nu is het niet meer mogelijk deze CD de ejecten. Geen icoon op mijn desktop. Het knopje op mijn G4 Geeft geen reactie. En met een paperclip direct in de speler poeren helpt ook al niet! :frowning:

Wie helpt mij?

Druk F12.

uiteraard ook geprobeerd... (ook tijdens opstarten) hij laat ook dan niet eens dat moooie doorzichtige eject icoontje zien :cry:

Open Toast-programma?

Oh.. en dan mounten evt.

Hallo Jør,

Bij een herstart en/of het opstarten van de Mac, de muisknop ingedrukt houden en je computer gooit alle cd-romlades open, zodat je cd kunt verwijderen.
Ik heb ook wel eens een weigerende cd, die met geen mogelijkheid meer te verwijderen is en daarbij doet de muisknop wonderen :smiley: .
Groet

jef

Ja, da's ook mijn tip. Muis ingedrukt houden tijdens opstarten. Dan worden alle removable volumes geunmount.

er zit ook altijd een heel klein gaatje op je dvd of cd-rom waar je een paperclip in kunt drukken en dan komt hij er ook uit. Of start gewoon itunes op en druk op eject!

Met de Quicksilver G4 is dat niet mogelijk... (over dat met paperclip)

ligt waarschijnlijk aan de cd/dvd-rom die erin zit... bij mij kan het wel.... :P

Oeioeioei... heb je een schroevendraaier ? Je zou de drive kunnen demonteren. Misschien zit je cd scheef ofzo en wordt daardoor de lade geblokkeerd. Hoor je wel een motortje draaien ?

Heel erg bedankt Bedankt voor jullie tips, :)

Na flink poeren, duwen en trekken in de CD speler verscheen de cd ineens op mijn bureaublad, en kon ik de cd verwijderen.