Electrisch geladen behuizing G5

Wanneer ik dus gisteren mn G5 installeerde stelde ik vast dat de volledige behuizing electriciteit doorgeeft, ik stond op mn blote voeten in mn kamer, stopte de mac in het contact. Toen ik even aan het apple logo wou voelen kreeg ik toch wel leuke tinteling in mn handen ;). Wanneer ik echter mn schoenen aanheb : geen probleem - is dit normaal ?

Zit ie wel op een geaard stopcontact ? probeer anders eens de stekker een halve slag te draaien.

(maar nee, het lijkt me niet echt normaal)

ik vind bloot aan apple logo's voelen niet normaal nee! :wink:

Ik heb dat inderdaad ook een keer gehad, wij dachten dat het te maken zou hebben met dat de aarding niet goed was op dat moment. En het probleem ging wel vanzelf weer over zonder dat het duidelijk was wat de oorzaak was. Het heeft wel anderhalve dag geduurd dat ie onder spanning stond. Ik zou zeker e.e.a. nagaan qua aarding, ik kan me niet voorstellen dat dat echt goed is voor de mac.

Evil Mac, don't touch me!!! :evil:

:wink:

het zit em vaak in de aarding, controleer dat dus even. Een stopkontakt met aarde betekent niet altijd dat deze het ook doet!

Het heeft niet echt veel met een G5 te maken, maar we hebben hetzelfde met onze DVD-speler. Raak em aan..en je begint helemaal te tintelen. :lol:

[quote:3032a6e890="EagerB0bNerd"]Zit ie wel op een geaard stopcontact )[/quote:3032a6e890]

Is dit echt nodig dat je een mac op een geaard stopcontact aansluit?

zo ja waarvoor eigenlijk ?

Kan me niet voorstellen dat iedereen door het hele huis randaarde stopcontacten heeft!

Mjah normaal zou dat eigenlijk zoiezo niet mogen onder stroom staan. Die aarding is maar ter beveiliging. Maarjah wat wil je... een alluminium kast :)

[quote:84008068b6="Panthertje"][quote:84008068b6="EagerB0bNerd"]Zit ie wel op een geaard stopcontact )[/quote:84008068b6]

Kan me niet voorstellen dat iedereen door het hele huis randaarde stopcontacten heeft![/quote:84008068b6]

Dat is zeker nodig voor elektronica!!! Statische elektriciteit bijvoorbeeld is voldoende om je PC/Mac kapot te maken. Een tijdje geleden heb ik zonder met m’n handen eerst aan een geaard stopcontact te komen m’n oude PC thuis opgegemaakt en de processor eruit gehaald. Gevolg: Pentium 233MMX kapot…

mijn powerbook heeft het altijd als hij op een niet geaard stopcontact zit..

zoek even in het forum… het is vaker gepost. :slight_smile:

[quote:4ab4adfc51="larridon"] Dat is zeker nodig voor elektronica!!! Statische elektriciteit bijvoorbeeld is voldoende om je PC/Mac kapot te maken. Een tijdje geleden heb ik zonder met m'n handen eerst aan een geaard stopcontact te komen m'n oude PC thuis opgegemaakt en de processor eruit gehaald. Gevolg: Pentium 233MMX kapot...[/quote:4ab4adfc51]

Dat is maar een windhoos he :expressionless: . Stel je voor dat je dat met een G5 gebeurd.

Nou heb toch nog nooit problemen gehad met een niet aarding van een computer. Een beetje ongeluk hebben is ook wel nodig.

[quote:14c427d3ff="HS-L"]mijn powerbook heeft het altijd als hij op een niet geaard stopcontact zit..)[/quote:14c427d3ff]

?
je powerbook is toch altijd ongeaard aangesloten?
of zie ik dat verkeerd.

[quote:b918bfe43a="larridon"][quote:b918bfe43a="Panthertje"][quote:b918bfe43a="EagerB0bNerd"]Zit ie wel op een geaard stopcontact )[/quote:b918bfe43a]

Kan me niet voorstellen dat iedereen door het hele huis randaarde stopcontacten heeft![/quote:b918bfe43a]

Dat is zeker nodig voor elektronica!!! Statische elektriciteit bijvoorbeeld is voldoende om je PC/Mac kapot te maken. Een tijdje geleden heb ik zonder met m’n handen eerst aan een geaard stopcontact te komen m’n oude PC thuis opgegemaakt en de processor eruit gehaald. Gevolg: Pentium 233MMX kapot…[/quote:b918bfe43a]

Een PB kan je niet geaard aansluiten. Ik had die tinteling ook altijd. Als ik mn line-out gebruik is het over. Nu zit hij altijd aangesloten op de versterker.