ELECTRONISCHE STIJLEN in word verliezen in Xpress

hello,

ik ben grafisch ontwerper en dagelijks geconfronteerd met het volgende tijdverlies : steeds meer klanten leveren ‘nette’ worddocumenten aan.
DWZ: alle woorden in itallic staan effectief in itallic, ‘ste’ na 1ste staat mooi in index,… Nu in Xpress maak je stijlen en aldus verlies je itallics. Ofwel importeer je de tekst en moet je alle parameters opniew invoeren. tijdverlies dus (en veel). Tags (balises in frans) zijn de oplossing, alleen is er geen enkele klant in de wereld die die codes voor en na zijn teksten wil tikken…
BESTAAT ER GEEN FILTER DIE DE ELECTRONISCHE STIJLEN ONGEMOEID LAAT ?

Wij adviseren klanten altijd om aangeleverde Word bestanden zonder italics en bold stijlen e.d. aan te leveren (wat 8 van de 10 keer goed gaat) Wat ook vreselijk is, is een text vol met harde returns, ben je eerst een uur bezig om alle harde returns eruit te vissen :x Gewoon erop door hameren dus bij je klanten :mrgreen:

InDesign InDesign InDesign

Gooi dat XPress nou eens lekker weg jongens!
Deze klussen kosten je uren van je leven, die je beter kunt gebruiken.

InDesign importeert alle styles van Word en Excel foutloos.
En komen de styles niet overeen met het gewenste lettertype, dan is het met zoek en vervang in een minuut opgelost.

[quote:fd336a5d88="wafie"]hello,

…alleen is er geen enkele klant in de wereld die die codes voor en na zijn teksten wil tikken…[/quote:fd336a5d88]

Laat de klant tekens tikken die snel gaan en vervang ze door zoek en vervang… bijvoorbeeld voor elke kop ° voor elke tussenkop #, en dan vervangen door je tag. Je moet dan wel zeker zijn dat die tekens nergens anders voor komen…

[quote:c2443d5c3f="KarelWillem"]

Gooi dat XPress nou eens lekker weg jongens!
[/quote:c2443d5c3f]

Beste KarelWillem,

misschien heb je mijn probleem niet helemaal begrepen.

Bij importeren in Xpress kan je ook je stijlen van word behouden.

maar eens le er een ‘stijl’ van Xpress overgooit, verlies je de electronische bolds en itallics. (ik maak heel wat boeken, en aldus staan er soms 2 à 3 itallics voor namen of titels PER REGEL). In Xpress kan je ook de typo vervangen met ‘vervang lettertype’, maar een lettertype is slechts een fractie van een stijl.
Een stijl houdt ook in : letterspatiering, regelspatiering, magnetisch aan basisgrid, taal voor de splitsingen,…

als ik die allemaal manueel moet invoeren (ik kan nu niet anders) verlies ik veel tijd.
Daarbovenop heb ik soms tot 20 verschillende stijlen op een pagina.

Ik zou stijlen moeten kunnen geven die van de electronische bolds en itallics afblijven

KAN INDESIGN DAT ?

Verder heb ik al gehoord dat indesign problemen heeft met het beheer van grote documenten (ik werk aan boeken met 200à 300 paginas, waarbij bovendien gewerkt word met 4à6 verschillende basismaquetten)

hints ?

[quote="Ja Rune"][quote:003c862814="wafie"]

Laat de klant tekens tikken die snel gaan en vervang ze door zoek en vervang… bijvoorbeeld voor elke kop ° voor elke tussenkop #, en dan vervangen door je tag. [/quote:003c862814]

Leuke tip zeg !

nog niet aan gedacht !

Dit kan me ten dele helpen voor sommige jobs.

Maar this isn’t all… zeker niet voor de itallics. lees even mijn bericht aan KarelWillem

thanx vanuit brussel :slight_smile: