Elgato EyeTV EZ met Xbox 360?

Ik ga binnenkort een 20'' iMac Core Duo kopen en ik wil graag een Xbox 360 aansluiten om van het prachtige beeld van de iMac te kunnen genieten. Om het beeld van de Xbox op de iMac te krijgen heb ik de Elgato EyeTV EZ op het oog. De Xbox kan maximaal een resolutie van (dacht ik) 1680x1050 pixels aan. Kan je via de EyeTV ook zo'n hoge resolutie op je mac krijgen en is het beeld dan helemaal zonder enige lag?

Alvast bedankt!

De Eye TV EZ is bedoeld om, hoe kan het ook anders, een tv signaal je Mac in te krijgen. Da's een resolutie die ver onder die van de iMac ligt. en daarbij ook nog eens analoog is. Het is dus niet mogelijk om met dit of een ander speeltje een Xbox aan te sluiten op je iMac.

Volgens mij is de hoogste res die je kan kiezen 1280x1024 (krijg je zwarte balken. Bovendien kan je die resolutie alleen kiezen met vga kabel. Component kan je max 1080i kiezen (720p kan ook en is beter) En via svideo of nog erger composite alleen lage pal resoluties (geen HD dus).

Dus het ligt gewoon aan de aansluitingen van die elgato wat voor resolutie je kan kiezen.

@Koen [quote:3a1ba29a39]Play Console Games on your Mac Connect PlayStation, xBox, Nintendo GameCube, and other console games to EyeTV EZ and play video games on your Mac. EyeTV EZ does not do hardware encoding, therefore incoming video signals appear on the screen with almost no delay, providing an excellent live play experience. [/quote:3a1ba29a39]

@lowfi
kan je een VGA kabel in de EyeTV EZ doen dan? en wat bedoel je met Component?

Ja sorry, ik ben een beetje een noob op het gebied van beeld…

EDIT: Voor de duidelijkheid, dit is de EyeTV EZ:
http://www.elgato.com/index.php?file=products_eyetvez

Ik heb een eyetv wonder usb 2.0 gehad. Dit is volgens mij de voorganger van de Eye tv EZ....

Ik had toen een ps2 op mijn 20" imac g5 aangesloten
en het resultaat was niet echt super.
Het beeld was onscherp en toen ik elgato mailde
gaven zij toe dat het mogelijk is om een spelcomputer aan te sluiten
maar het nergens staat dat het superbeeld op levert…
tja zo lust ik er ook nog wel een paar… :?

Was het beeld dan alleen in fullscreen niet mooi of ook niet als het scherm op zijn kleinst stond?

Dat weet ik dus niet. Ik heb nog nooit zon elgato gezien... denk dat dat wel op de website staat :)

component is 3 gescheiden stekkers…

[img:f9125c9227]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/6/6b/Component-video-cable-3RCA.jpg/180px-Component-video-cable-3RCA.jpg[/img:f9125c9227]

RGB (YPbPr) dus eigenlijk. Zie je vaak op dvdspeler en de 360 dus :wink: Geeft vaak stukken beter beeld dan svideo (stekker met pinnetjes) of composite (enkele tulp).

Misschien zegt dit jouw iets:

[img:fba05c91d5]http://www.macitynet.it/immagini/visitaconnoi/paris2005/elgato/image/elgaton9197.jpg[/img:fba05c91d5]

Lijkt er dus op dat je tulppluggen in dat ding kunt prikken… Volgens mij is dit inderdaad helaas Svideo

Ik heb ook de EZ. De tulp is composite en de andere is S-video. Composite is rood/wit voor geluid en geel voor beeld. S-video is geluid en beeld in 1 plug. Je kan dus kiezen. Maar je Xbox zal composite uitvoer hebben. Ik geloof ook dat je niet al te veel kan verwachten van de overdracht. Je Xbox is gemaakt om op TV resolutie mooi werk te leveren en niet op een monitor. Dat scheelt enorm. Maar dat het kan is zeker!

[quote:a4b0fc0447="dreamlab"]Je Xbox is gemaakt om op TV resolutie mooi werk te leveren en niet op een monitor. Dat scheelt enorm. Maar dat het kan is zeker![/quote:a4b0fc0447] Daarom ook dat de processors in consoles meestal een pak 'trager' zijn dan processors uit computers.

[quote:607684b6b4="dreamlab"]Ik heb ook de EZ. De tulp is composite en de andere is S-video. Composite is rood/wit voor geluid en geel voor beeld. S-video is geluid en beeld in 1 plug. Je kan dus kiezen. Maar je Xbox zal composite uitvoer hebben. Ik geloof ook dat je niet al te veel kan verwachten van de overdracht. Je Xbox is gemaakt om op TV resolutie mooi werk te leveren en niet op een monitor. Dat scheelt enorm. Maar dat het kan is zeker![/quote:607684b6b4]

De xbox is zeker gemaakt om op monitoren en HDtv’s te games… Er is van Microsoft zelfs een VGA kabel die je dan in je PC monitor kan steken zodat je mooier beeld hebt (hogere resolutie) dan een gewone TV. Maar de iMac heeft helaas geen ingang voor video input dus leek mij dit de enige oplossing

Wat ik eigenlijk gewoon nodig zou hebben is een USB apparaatje waar je een VGA kabel kan steken dat dan het beeld in je OS weer geeft… Maar volgens mij bestaat dit niet…