Elke 24 uur disconnect van APX & internet

Ik word 1x in de 24 uur van het internet gegooid door mijn airport express. Ik heb bovenin aanstaan dat ie laat zien hoelang mijn airport is verbonden met het netwerk. Precies op de seconde af wordt de verbinding verbroken en vervolgens weer opgebouwd.

Ik zie dit in bijvoorbeeld terug in irc en msn.

De dhcp lease in de APX heb ik op 7 dagen staan dus daar zou het niet aan moeten liggen volgens mij. Mijn thomson 510 adsl modem heb ik als bridge ingesteld en laat de APX het PPPoE gedeelte regelen dus.

Dit lijkt me toch niet normaal of wel? :expressionless:

Je kan jezelf wel voor je gezicht slaan, maar dat helpt niet denk ik. Geen idee helaas. :? Dit ziet er wat gezelliger uit (zie dat je het hebt gewijzigd).

DHCP lease wil gewoon zeggen, dat in dit geval na 7 dagen de ip lease opnieuw vrijgegeven moet worden. Dat wil niet zeggen, dat op dat moment de verbinding verbroken moet worden en vervolgens opnieuw tot stand moet komen. Misschien raadzaam om een reset door te voeren en misschien dan nog een firmware update, als dat eerste niet mag werken.

[quote:eefb0db982="lowfi"]Mijn thomson 510 adsl modem heb ik als bridge ingesteld en laat de APX het PPPoE gedeelte regelen dus.[/quote:eefb0db982] Ik laat mijn thonson 510 speedtouch alles regelen met de grote boze buitenwereld. Mijn AP extreme is dan eigenlijk alleen draadloze accesspoint en printserver. Ik wordt nooit gedisconnect. Misschien helpt dat? Overigens heeft mijn collega ook ruzie met zijn APX. Hij windowst nog. Als hij in windows muziek streamt naar zijn APX valt de verbinding met iTunes eens in de 1 tot paar uur weg en blijft weg tot hij 'm handmatig reconnect. :(