Is aan onderstaand wat te doen? Syncroniceren is oké maar moet dat elke keer ik aansluit.
Heb liever dat er om 03:00 een backup gemaakt wordt.
Ja, voortaan backup’s in iCloud maken…
[nee, hier is niets aan te doen]
Het komt nog steeds op mij over alsof het een ontmoedigingsbeleid is.
@nnsa: Wat zijn de wezenlijke verschillen tussen een back-up op een computer en een ‘in de wolk’?
Het gemak. Een iDevice backup naar iCloud heb je geen omkijken naar.
Ze zeggen toch wel eens:
“1 back-up is geen back-up.”
Een back-up naar je computer is ook anders als je bijvoorbeeld geen iCloud-fotobibliotheek hebt.
opnieuw en opnieuw en opnieuw vraagt mijn iPhone 13 MINI bij aansluiten op mijn nieuwe Mac Mini M2Pro “trust this computer ?” Waarna je je password moet intikken. Dat was niet het geval met mijn oude iMac 27". Ik heb de iPhone al meerdere keren heropgestart en ja… ook al de “transfer en reset” uitgevoerd (wat best vervelend is want je bent een hele hoop settings kwijt)
Ik werd naar hier verwezen door een beheerder, doch dit topic gaat over back up… en ik zie hier geen oplossing voor mijn ‘trust’ probleem… (of ben ik blind ? en lees ik erover?)
Ik zou ook graag op een oplossing lezen. Vroeger was het aansluiten (eenmalig je wachtwoord) en synchroniseren. Nu telkens mijn wachtwoord intypen. Niet fijn.
Dit gelezen en toegepast ?
Met iOS 16 en nieuwer verschijnt het waarschuwingsbericht wanneer je een reservekopie van je device maakt. Als je automatische reservekopieën inschakelt, verschijnt het waarschuwingsbericht elke keer dat je je device op de computer aansluit.