Ellenlange lijst van besturingsbestanden voor printers

Ik print op mijn werk via een bedrijfsnetwerk.
Zelf heb ik een viertal printers gedefinieerd waaruit ik kan kiezen om te printen. Alles werkt naar behoren.

Als ik in een programma (vb Photoshop of InDesign) een printer kies om een document te printen dan kan ik dat, ik zie enkel in de printerlijst mijn eigen lijstje van vier gekozen printers.

Maar als ik het corresponderend besturingsbestand wil kiezen dan krijg ik steeds een pulldown menu met eindeloze reeks van honderden mogelijke merken types en drivers te zien waarin MIJN printer wel zit, maar het is telkens zo een gedoe om hierin te gaan zoeken.

Kan dat niet eenvoudiger?

Wanneer krijg je die optie 'corresponderend besturingsbestand'? Als ik via netwerk print, kies ik in Photoshop or whatever na Print de juiste printer. Daarna kom ik direct in de interface van de printerdriver zonder dus die keuzes waar jij het over hebt? Misschien dat je via Systeemvoorkeuren => Afdrukken en faxen => selecteer je printer => Opties en toebehoren => Besturingsbestand, iets kan 'vastzetten' ?

Of druk daar op het plus knopje om een nieuwe printer toe te voegen en installeer de printer via netwerk waardoor meteen de driver ook erbij geïnstalleerd wordt?

Kleine correctei blijkbaar...:wink:

Bij Photoshop en InDesign neemt hij de correcte drivers.
Bij Quark Xpress 8 heb (had) ik die lange lijst. Heb ik inmiddels in de printers PPD kunnen opschonen tot enkele tientallen. Degene die ik had gekozen (4 stuks) en alle Apple printers (die van waarook automatisch in het lijstje verschijnen...)