eMac 1,25 of 1 GHZ

Hallo iedereen, ik ben hier nieuw, en nog een n00b op apple gebied, maar dit lijkt me een erg leuk forum! :mrgreen:

Ik ga volgende week een apple kopen, ik wilde een eMac 1,25 GHZ, 512MB, 80GB en Superdrive kopen. Maar heb 16 :? apple winkels gebeld maar geen enkele had er een meer. Nu kan ik wachten tot hij weer geleverd wordt, en hem dan voor ongeveer €1100-1200 kopen.
Maar nu is een eMac 1 GHZ 256MB 80GB en Superdrive in de aanbieding bij 1 winkel voor €799, en dan 512 mb erbij komt op ongeveer €880

Dus mijn vraag is, is 0,25 GHZ verschil ongeveer €300 waard?

die 0.25 mssn da niet maar wel uw ram geheugen hé.. die verdubbelt weliswaar en da's echt wel handig. Ik ga die trouwens op m'n iBook laten upgraden.. want 256 is toch wel weinig hoor.. zeker als je een computer koopt voor enkele jaren ..

Dus ik zou zeker wachten,
TpieD

Ja maar ik zou er dan sowieso een 512 mb kaartje bijkopen. Pas het wel even aan in de startpost :)

Is die kloksnelheid het enige verschil?

Zo ja, zou ik denk ik ook voor die wat langzamere gaan. Ik denk dat je het verschil moeilijk zult merken en nu zou je die 400 euro ook nog in andere software en apparatuur kunnen investeren.

De nieuwe e-mac heeft usb 2.0 en volgens mij een betere videokaart.

Is er niet een site waar ik de preciese specificaties kan zien? Want als ook bij andere dingen verschillen zijn, weegt dat natuurlijk ook mee. In de apple store staan ze niet.

Ja, inderdaad de 1,25 heeft een betere grafische kaart en usb 2 zoals Pille zei.

Een grafische kaart en het geheugen zijn zeer belangrijk voor een computer in het algemeen.
de uitbreiding met usb 2 kan je in de toekomst van pas komen.
De 1,25 zal dus langer meegaan de de 1,00. en als ik me niet vergis zit er hier een ATI Raedeon 7500 in, een groot verschil dus met de ATI R 9200 die in de 1,25 zit.
Ik zou voor de 1,25 gaan, en bij mij zit er 1gig geheugen in, draait vlotjes.

Ik zou wel vragen of het mogelijk is om het geheugen uit te breiden; hoe meer hoe beter, zeker als je veel met Photoshop o.i.d. werkt.

Verder zou ik de specificaties van de aanbiedingsmachine opvragen, de laatste specs kan je vinden op de Apple site.

Op de website van MacHouse staan hier de specs: http://www.machouse.nl/index2.htm

Ik kan zo even geen specificaties vinden...

Off topic—

[quote:32210de2ac=“Pharrel”]Creatief, Innovatief, Jongen en Vol met Ideeën![/quote:32210de2ac]
't Is in ieder geval leuk om te weten dat je een jongen bent… :slight_smile:

— Off topic

Ik wacht denk ik toch maar op de 1,25 GHZ. Wil geen miskoop doen, omdat ik hem nu wil hebben. Kan ik beter even wachten.

En Pille, thnx, foutje :stuck_out_tongue:
Heb het even veranderd!

Ook kan je bij de Nieuwe eMac's ingebouwd bluetooth aanschaffen.