emac 1ghz blokkeert

beste, als ik mijn laatste aanwinst, een emac 1ghz g4/1gig ram opstart en zo een tijdje laat staan, springt de screensave 'computer name' aan, maar na een langere periode - zeg maar een paar uur - wordt het ganse scherm zwart en krijg ik de computer niet meer op, niet via muis, niet via bluetooth toetsenbord, niet via een ander toetsenboard dat ik via usb erinplug. de powerknop helpt ook niet. het enige wat me rest is de stroom af te leggen en dan werkt ie terug.

ik vind dit zeer spijtig, dat de computer zomaar blokkeert. heeft iemand dit al voorgehad en is er een oplossing voorhanden ?

enkel de screensaver staat, de energiestand v/d computer staat inactief, dwz dat de computer altijd aan staat, geen sluimermodus.

alvast bedankt,
tomaski

gek hoor. Probeer eens schijf EHBO (in 'hulpporgramma's) en dan permessies herstellen om te beginnen. Werkt 'i verder wel goed?

ja, verder werkt ie goed, al had ik iets meer snelheid verwacht van mijn droommachine (1 Ghz, 1 gig ram).

als ik vergelijk met de pc op het werk (amd athlon xp 2800+, 1 gig ram) dan is ie een stuk trager, maar waarschijnlijk is dat geen goede vergelijkingsbasis :slight_smile:

thx,
tomaski