Emac begint te piepen!

:o Hallo Applefans, Ik heb sinds enige tijd een prachtige Emac: 1 Ghz, 256mb, 80 GB. Maar na circa 2 uren begint de Emac een vervelende hoge pieptoon te produceren. Ik heb daar al enige tijd last van, maar de pieptoon word niet erger, ook niet als ik tijdens het 'piepen' enkele uren gewoon blijf doorwerken. Het beeldscherm vertoont ook geen kuren. Mijn vraag is: kan dit kwaad? En wat is het probleem? Is er iets mis met het beeldscherm? Of moet ik de Emac in het ergste geval toch maar laten nakijken? Hopelijk is dit geen begin van het einde voor de Emac. Sommige mensen spreken van een probleem met de beeldbuis :( Wie kan mij hiermee helpen?

Groetjes Beloki

Veel eMac's hebben last van de beeldbuis. Dan komen er allemaal strepen door het scherm en gaat vervormen zoals bij mij 2 maanden geleden. Wat het peipen kan zijn weet ik niet, maar volgensmij heeft het niets met je beeldscherm te maken.

Ja, ik heb een beetje rondgesneuveld op internet en kwam tot mijn verbazing erachter dat veel beeldschermen van de emac problemen geven bij gebruikers. Niet te geloven! Dan mag ik van geluk spreken dat mijn scherm nog steeds een uitmuntend beeld geeft. Groetjes

hier ook (nog) geen problemen met het scherm alleen als volume op max staat is er wel een "golf"-effect maar dat is niet echt storend

Ik heb een paar Apple Pro Speakers aangesloten op mijn eMac met een iFire tussen van Griffen en dat werkt uitstekend, zet ik het geluid op max dat springen mijn trommelvliezen. Van het golvend beeldscherm ben je dan in eens ook van af, want dit wordt veroorzaakt door de trillingen de de ingebouwde boxen teweegbrengen.

http://www.griffintechnology.com/products/ifire/

inderdaad ier ook een eMac, geen problemen gehad met beeldscherm strepen piepen enzovoort wel idd dat de boxjes trillingen gaven, maar toen heb ik er JBL's aan gehangen, mare geen andere problemen hier

wat ik wel heel sick vind, maar niet echt een probleem kunt noemen, is dat als ik mijn eMac uitzet , er voor 10 sec chinees lijkende muziek uit de oorspronkelijke boxsen komt ???!!!
al stuk of 5 keer gehad, verklaring? iemand, iemand zelfde wazige vertoning gehad?

iRamon

[quote:a8f42406e8="Emac-fan"][i:a8f42406e8].......na circa 2 uren begint de Emac een vervelende hoge pieptoon te produceren.......[/i:a8f42406e8][/quote:a8f42406e8]

is dit niet de fan die je hoort, die van mij heeft dat ook een poos gedaan.
toen ik toch de eMac open moest hebben voor een DVD-brander + andere hardeschijf, heb ik de fan goed schoon gemaakt (uit geblazen).
Er een druppie contact spray in gedaan, en ik heb hem niet meer horen piepen.

Echter… zins ik de machine uit elkaar gehad heb heb ik ook last van monitor problemen.
bij mij ‘bibbert’ het scherm als de hardeschijf aan het werk is (lezen/schrijven).
gelijk met het ‘normale geratel’ van de schijf op bibbert mijn monitor.
Ik vermoed dat het een magnetisch veld is wat de storing veroorzaakt :?