De emac van mijn dochter blijft vastlopen. Het is een emac 1.25 mhz met voldoende geheugen om eenvoudige dingen te doen. Ik heb er net een (schone instalatie)originele osx op gezet en hij blijft vastlopen. Nu de laatste keerzelfs al bij het aanzetten loopt hij vasr. Het is steeds zo dat de curser nog wel over het beeld gaat maar niets kan doen. Ook de klok is gefreezed en de mac reageerd ook niet op welke toetscomanbdo's ook. Heeft er iemand ideen.
Ik heb sinds kort precies het zelfde probleem met mijn eMac 1,25 GHz.
Waarschijnlijk dit: http://www.apple.com/support/emac/repairextensionprogram/. Loop eens binnen bij een AASP.
Ik had exact hetzelfde probleem met een emac. Het blijkt dat er een nieuw moederbord in moet. Dit onder garantie. Je kunt op de applesite je serienummer intoetsen en bekijken of jouw machine in dit programma valt. Helaas kun je zelf niets doen om dit te verhelpen.
succes, Marco
Ik heb dezelfde problemen en mijn serienummer valt inderdaad binnen dat repair program. Maar ik heb deze problemen eigenlijk pas sinds anderhalve maand en vraag mij dus af of het dan ook te maken heeft met die fout in de emac serie. Als ik op de apple site kijk dan herken ik niet alle problemen en bovendien heeft mijn emac het tweeenhalf jaar lang probleemloos gedaan met uitzondering van een flink probleem december vorig jaar waardoor ik helemaal niet meer in macosx kwam en ik met de hersteldisk de hele boel opnieuw moest installeren. Sindsdien geen problemen gehad tot anderhalve maand terug. Mij emac freezt heel vaak en met name in het programma 'mail'maar ook vaak met openen van vensters. Als ik bijv in safari of firefox vanuit een webmail een mail met een attachment wil sturen en ik ga bladeren naar een bestand dan freezt de mac bijna continu met het openen van het macos venster waarmee ik door mijn bestanden wil bladeren. Soms moet ik wel 5 tot 6 x achter elkaar opnieuw opstarten. Wat zou dit allemaal kunnen betekenen?
Mijn eMac wordt op dit moment gerepareerd onde het reparatieprogramma. Ook mijn moederbord was defect.