eMac die niet bestaat

iepzzz, heb net een nieuwe eMac gekocht; en toen ik een cd wilde branden deed ie het niet! ook dvd's lezen deed ie niet!... raar, want je kan enkel eMac's verkrijgen met combo-drive of superdrive! ik heb een combodrive, dus zou zeker cds moeten kunnen branden en dvds lezen! eMac weer naar winkel...

en daar verstonden ze er niets van!
hadden ze nog niet meegemaakt en ze wisten niet hoe dit kon: in mijn eMac zat een gewone cd-drive, terwijl deze combinatie niet bestond!!!

na 2 weken nu eindelijk in orde, maar kostte wel wat moeite, leuk is anders!!

vic

Dat is inderdaad heel erg balen. Maar zal wel een productiefoutje zijn geweest bij Apple. Veel plezier in ieder geval dan nu nog met je eMac.

achteraf, als je een goed werkende emac hebt dan lach je erom. Dit is wel wat bizar...... Ik kan mij herinneren dat iemand net een nieuwe mac had gekocht waar een toetsenbord bijzat waar geen bedrukte toetsen op zaten! Alleen maar witte blokjes......

er bestaan wel degelijk emacs met een gewone cd-drive maar dat zijn oudere modellen maar afgezien daarvan best wel een lullig foutje, kost altijd zoveel tijd en gehannes dat omruilen

Da's even schrikken. En bijzonder :) .

Volgens mij produceert voor de onderwijsmarkt nog eMacs met een gewone CD-drive. Misschien dat het daar één van was.

Kijk naar je Serie nummer ... Misschine is het per ongeluk wel ee oud model ..... Dan heb je nu mooi een Combodrive ... :)

Als je per ongeluk een oud model hebt gekregen zou ik ook de andere specificaties even langs lopen. Een langzamer model dan waar je voor betaald hebt is natuurlijk ook niet iets wat je wilt.

Nog steeds vermoed ik overigens dat het gewoon een productiefoutje is. Heel spijtig dat dit nu net jou moet overkomen, maar fouten kunnen overal voorkomen.

't kan ook andersom: ik kocht een keer een oude "clamshell" iBook. Daar zat 2x zoveel geheugen in als dat er in had moeten zitten :D

[quote:6bb84741be="colpolyp"]'t kan ook andersom: ik kocht een keer een oude "clamshell" iBook. Daar zat 2x zoveel geheugen in als dat er in had moeten zitten :D[/quote:6bb84741be]

En brave burger als jij bent heb je dat natuurlijk meteen aangegeven, he Colpolyp? :smiley: :wink:
Dat zijn leuke meevallertjes. Wie kreeg er ook alweer daags na de aankomst van zijn iMac een tweede exemplaar opgestuurd?

Dat is inderdaad ook wel aardig, ben je daar toen nog mee terug gegaan naar de dealer?

De nieuwe eMacs zijn ook nog te verkrijgen met een cd-rom drive. ( en zelf zonder drive) Maar dit enkel voor scholen. Kan zijn dat ze hun hiermee hebben vergist.

Toen ik mijn eMac kocht. Hoorde daar standaard 256 Mb RAM in te zitten. Maar toen ik System Profiler opende, bleek dat het dubbele erin zat :D

Het is vooral het erg storend wanneer er minder in je mac zit dan waar je voor betaald hebt.

Maar wat ik me nu afvraag is of jullie in een geval wanneer er meer in zit dan je besteld hebt, je ook zo eerlijk bent om dat aan de dealer te melden? En mocht je dat al een keer gedaan hebben, ben ik ook wel benieuwd naar hoe de dealer reageerde.

Dat is mij overkomen. Ibook besteld met bluetooth muis en toetsenbord. Binnen veertien dagen geleverd echter met schade aan het toetsenbord. Men had tijdens het transport de doos laten stuiteren. Kan gebeuren, gebeld, en wat gebeurde er. Ik kreeg een Imac, een bluetooth muis, een toetsenbord met draad en uiteindelijk na veel bellen ook nog een nieuw onbeschadigd bluetooth toetsenbord. Helaas ben ik redelijk eerlijk dus gebeld en na veel e-mails en bellen kwamen ze de zooi weer ophalen. Tot mijn verbazing kreeg ik vervolgens credit nota's en geld terug.