eMac dood

Wat loop ik gigantisch te balen zeg! Ik ben al anderhalve dag bezig geweest met een schone installatie op mijn eMac. Na een boel tegenslag, had ik vandaag alles eindelijk goed voor elkaar. Voor de zekerheid heb ik een backup gemaakt van de installatie op een andere mac. Toen de back-up voltooid was, wilde ik de eMac herstarten. Helaas, zonder resultaat :cry:

Hij start nu dus helemaal niet meer op. Ik heb hem ook al opengemaakt en helemaal schoongemaakt. Ook heb ik de zekering in de voeding nagekeken. Daar was niets mis mee, maar verder reikt mijn technisch inzicht helaas niet.

Na een tip van een vriend kwam ik er achter dat Apple voor mijn eMac een reparatieprogramma heeft lopen omdat het vaker voorkomt dat dit model problemen heeft met stroomvoorziening. (http://www.apple.com/nl/support/emac/repairextensionprogram)

Du ben ik heftig aan het zoeken geweest naar het bonnetje van mijn eMac, maar je raadt het al: niet te vinden.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Zou ik nog kans hebben dat Apple hem zonder bonnetje repareert? En zo niet, waar kan ik hem dan laten maken?

Dat bonnetje zal toch weinig zin hebben, aangezien je eMac toch buiten de fabrieksgarantie valt.

vaak is een bon voor zo'n reparatieprogramma (las je mac er binnen valt ) niet nodig. Ze kunnen bij apple aan je serienummer zien of hij binnen het programma valt. Het slimste is even met je dealer of met apple te bellen en de gevens door te geven, ze geven dan ook aan of je mac ber binnen valt en wat je verder moet doen

Gelukkig maar! Da's echt een opluchting! Kan ik ook een reseller bellen?

[quote:aa12859b11="Skilip"]Gelukkig maar! Da's echt een opluchting! Kan ik ook een reseller bellen?[/quote:aa12859b11]

Dat kan altijd natuurlijk :lol:

op de genoemde site staan ook de serienummer-reeksen die bepalen of je emac onder het reparatieprogramma valt.

serienummerreeksen:

G8412xxxxxx - G8520xxxxxx
YM412xxxxxx - YM520xxxxxx
VM414xxxxxx - VM518xxxxxx *

Mijn serienummer begint met VM488xxxxx-, dat zit wel goed dus. Ik bel ze morgen en laat het weten!

Hoe oud is die emac als ik vragen mag?

Uit week 88 2004? :? :D

[quote:e25c4559e6="MoNdO GeNeRaToR"]Hoe oud is die emac als ik vragen mag?[/quote:e25c4559e6]Ik weet het niet precies meer, maar volgens mij komt hij uit begin 2004

Dat reparatie programma van de eMac was toch alleen bedoeld als je problemen had met het beeldscherm?

[quote:09cee6c2b0="Richard Brouwer"]Dat bonnetje zal toch weinig zin hebben, aangezien je eMac toch buiten de fabrieksgarantie valt.[/quote:09cee6c2b0]

Extended waranty van vaak voorkomende problemen worden ook buiten fabrieksgarantie opgelost.

Ja maar toch ook met een maximum van 2 of 3 jaar? In beide gevallen is het (net) verlopen. Mits de eMac uit week 8 2004 komt ipv 88 ;)

Nou, vandaag telefonisch contact gehad met Apple. De eMac valt gelukkig onder het reparatieprogramma. Het is alleen nog even afwachten of ze bij Card Services in Zwolle, (waar ik hem kan laten maken) niet moeilijk doen over dat ik mijn bonnetje niet meer heb.

Nou nog hopen dat ze niet gaan kijken welke software ik er op heb… :innocent:

Denk eraan dat je een backup maakt!

Vet balen dus! Ik heb hem vorige week weggebracht en hoor vandaag dat het logicboard aan diggelen is. Om het te laten maken kost me €480. Dat is zelfs als ik hem laat maken niet eens meer waard.

Iemand een idee? Wat kost een nieuw logicboard bijvoorbeeld?

En je weet zeker dat de PRAM batterij niet leeg was he? Sommige Macs starten niet meer op als die leeg is.

Ik ga er van uit dat ze bij een geautoriseerde Apple service provider daar ook aan hebben gedacht. :?