eMac en Powermac G4

Ik heb nu al eent tijdje info gezocht op dit forum over mac's . Specifiek de eMac , maar vandaag vind ik dat er redelijk veel problemen zijn met het beeldscherm ervan ?? En dat hij massa's geluid maakt ! Is het dan verstandiger om nog wat te sparen voor een Powermac G4 (Waar ik dan wel nog een beeldscherm voor moet kopen) . Of overdrijf ik ? De prijs van de Powermac G4 met 512 Mb ram zal dan mijn keuze worden. Maar dat is dan wel een pak geld meer , of zou ik toch voor de eMac gaan met 512 Mb ram in ?

Greetz.

Datgene van de monitor en ook het geratel van de HD (Ik weet niet of dat nu nog is bij de Emacs) houdt me wel nog tegen om er een aan te schaffen .

Als je het geld hebt, dan moet je natuurlijk een PowerMac kopen. Maar dan zou ik weer gaan voor een G5. Maar dat is als je geld hebt.

Als je het geld niet hebt (zoals ik), dan is de eMac een supermachine. Meer waar voor je geld kun je niet krijgen. De mijne was nieuw 1450 euro. En kijk wat je ervoor krijgt: 1Ghz, superdrive, 80 Gb harddisk, mooie resolutie!

Wat betreft het beeldscherm: geen enkel probleem. Die problemen slaan denk ik op de oude serie eMacs. Wat betreft heet geluid: hij is inderdaad niet zo stil als een flatpanel iMac of een iBook, maar ik vind het niet storend. Van een ratelende harddisk heb ik al helemaal geen last. Sterker nog, die heb ik nog nooit gehoord.

Kopen dat ding!

Thx voor de snelle reactie .

Het toestel zit al lang in men hoofd en ik zal het dan ook uiteindelijk wel doen hoor :smiley:

Anders koop ik volgend jaar een nieuwe 8)

De eMac vind ik persoonlijk niet zo mooi :p maar dat doet het niet toe. We gebruiken ze volgend jaar op viso (als we in een goeie klaslokaal zitten) zodus zullen ze rap genoeg zijn voor het school werk ...video enzo ...

Mijzelf zit ook momenteel te twijfelen.
Een iBookje heb ik al, voor persoonlijke redenen, maar ik heb nog een machine nodig en men vader ook.
Men vader wil bijleggen dmv de pc te verkopen.
Dus dacht ik eerst een iMac , maar die zullen waarschijnlijk binnenkort verzwaard worden en dus duurder :frowning:

Dan zag ik de G4’s. aan lage prijzen.
Maar ik twijfeld, zullen ze die nog verkopen na apple expo parijs (16/09)
En het is geen 64-bit , je moet verder denken.

Dan dacht ik, en nu nog steeds aan een G5, duur, maar ik bestel ereen zonder de modem en zondersuperdrive, dan heb je een 1,6 G5 voor ix rond de 1900 ofzo.
Met nog een crt sony scherm, moet kunnen.

Maar wat moet ik nu aanraden :roll:
Je zou voor die G4 kunnen gaan met een crt scherm, maar dan heb je wel geen 64bit, of je zou nu een eMac kunnen kopen, en wat geld sparen voor later dan ooit een G5.
Check ook even deze site: http://buyersguide.macrumors.com/

ga voor een g4 tower, dual mischien??? Emac?? ik zou voor een g4 tower gaan. 100Procent!

groet,

jonnie

nogmaals waarom geen g4 tower???? altijd beter dan een imac of emac. Wat 64 bit??? net of de emac of imac dat wel zijn?? ey die g5 is stoer, maar nu die g5 er is, wil nie zeggen dat een g4 niets meer is. Toch?? :P

[quote:4e2605a444="driek"]Dus dacht ik eerst een iMac , maar die zullen waarschijnlijk binnenkort verzwaard worden en [b:4e2605a444]dus duurder[/b:4e2605a444] :( [/quote:4e2605a444]

eh waar heb je deze informatie vandaan,??

apple computers blijven 9 van de 10x dezelfde prijs na een update,… misschien dat ze vlak voor een update 50 of 100 euro goedkoper zijn,…
maar soms worden ze juist goedkoper,… wat ook logischer zou zijn,… omdat ze moeten concureren met andere goedkopere computer fabrikanten. :smiley:

ik zou zelf trouwens nooit een eMac kopen,… mijn ex heeft er een.
die ventilator maakt bijna net zoveel geluid als een stofzuiger! ik krijg er gewoon koppijn van,… maar ik ben heel erg pickie wat dat betreft!

HS-L

[quote:4f6ebdda9a="HS-L"] ik zou zelf trouwens nooit een eMac kopen,.. mijn ex heeft er een. die ventilator maakt bijna net zoveel geluid als een stofzuiger! ik krijg er gewoon koppijn van,.. maar ik ben heel erg pickie wat dat betreft! HS-L[/quote:4f6ebdda9a]

Wel een kennis van me heeft een dual 1ghz G4, en hij klaagde altijd van het lawait dat het maakt.
Ben eventjes op bezoek geweest, en ik moet zeggen het is de luidste mac dat ik ooit gehoord heb, maar ivm met de win. pc’s, zeker met de mijne is dat beeetje lawaai nietskes.

En de eMacs heb ik op school ‘getest’, en die zijn lekker stil.

De eMac is trouwens de best verkochte computer bij it-pro.
Alé, dat zeggen ze zelf daar.

[quote:aca1c0aa62="driek"]Wel een kennis van me heeft een dual 1ghz G4, en hij klaagde altijd van het lawait dat het maakt.[/quote:aca1c0aa62]

heeft hij wel de voeding vervangen !!???

Heb je al eens gezien wat je allemaal moet doen om dat ding te vervangen ? Die nieuwe kit van apple, heel de inhoud v/d G4 moet eruit.

Kvind het de moeite niet, zoveel lawaai maakt hij niet.

ja maar af en toe dan hakken al die ventilatoren erin,.. en dan is de herrie niet te houden! en hier in nederland kon je de voeding laten vervangen voor 25 euro!!

maar toch leuk om zelf een beetje te knutselen!! :smiley:

HS-L

Emac 1GHz met 256 MB RAM kost 1260 euro. G4-1,25 MHz kost 1427 Euro + Philips monitor 107T voor 175 euro = 1600 euro.

Scheelt wel aardig wat, maar je hebt:

• een snellere processor;
  • een grotere cache (= sneller);
  • een grotere harde schijf (80 ipv 60);
  • sneller geheugen (DDR RAN ipv SDRAM);
  • veel meer uitbreidingsmogelijkheden. Je kunt bijvoorbeeld een dvd+rw inbouwen van NEC voor 145 euro
  • een snellere grafische kaart.

Ik zou toch maar proberen die 1600 euro bij elkaar te schrapen.

Hans

En als dat laatste moeilijk gaat kun je altijd proberen er een 2e hand s te kopen.Afdingen maar.op [url]http://www.tweedehandsmac.nl/[/url]

Ik twijfelde tussen de eMac en de iMac flatpannel en, ja zelfs, tussen de G4. Na veel wikken en wegen is het de iMac gerworden (sinds vorige week): 800 Mhz, 17": te verwaarlozen snelheidsverschil met de 1 Ghz en goedkoper. Helaas is de 800 niet meer overal verkrijgbaar. Prima machine overigens, stil en heel leuk scherm, hoewel het even wennen is als je van een crt-scherm komt. Waarom geen eMac? Als je beide toestellen naast mekaar ziet (in de winkel) dan merk je toch een duidelijk verschil qua schermkwaliteit. Verder geen slecht woord over de eMac. De G4 heb ik laten staan omdat hij nogal lawaaierig is en ik uiteindelijk niet zo'n professionele machine nodig heb.

[quote:3515d3c54c="lucasraggers"]Als je het geld hebt, dan moet je natuurlijk een PowerMac kopen. Maar dan zou ik weer gaan voor een G5. Maar dat is als je geld hebt.

Als je het geld niet hebt (zoals ik), dan is de eMac een supermachine. Meer waar voor je geld kun je niet krijgen. De mijne was nieuw 1450 euro. En kijk wat je ervoor krijgt: 1Ghz, superdrive, 80 Gb harddisk, mooie resolutie!

Wat betreft het beeldscherm: geen enkel probleem. Die problemen slaan denk ik op de oude serie eMacs. Wat betreft heet geluid: hij is inderdaad niet zo stil als een flatpanel iMac of een iBook, maar ik vind het niet storend. Van een ratelende harddisk heb ik al helemaal geen last. Sterker nog, die heb ik nog nooit gehoord.

Kopen dat ding![/quote:3515d3c54c]

Volgens mij zit er gewoon een Sony Trinitron in. Daar kijk ik nu ook naar (al is het een losse op een G4, de Sony Multican E200, niet te verwarren met een Mercedes). Wat mij betreft is de Sony Trinitron de referentie. De zeer goede kwaliteit houdt mij voorlopig tegen een TFT aan te schaffen. Die kunnen er echt niet aan tippen.

En geluid, ik hoor ook de koeler van mijn G4.