Emac en videobewerking

Ik ga in de zomer een vakantiejob doen. Nu aangezien ik zeer graag filmbewerking doe wil ik dan met mijn geld een emac kopen. (de superdrive versie). ik ga voor de emac vooral omdat hij goedkoop is. Nu op school editen wij met windhoos bakken :( :evil: en weet ik dus niet veel over editen op mac. Ik edit wel onze skatefilmpjes (zie handtekening) op een mac, maar die is van een vriend en dat is een stevige G4 met 1;25 Ghz en 64 mb videogeheugen en dat loopt als een trein. Nu de emac heeft ook 1,25 GHZ maar heeft helaas maar 32 mb videogeheugen. Nu vroeg ik me af of dat genoeg is om video's te bewerken. is dat niet wat weinig om te renderen enzo??? Thx

Mwoah, voor het renderen maakt zo'n ding voor zover ik weet gebruik van je processor..

Dus dan maakt videokaart niet echt iets uit lijkt me.

dat gaat zeker lukken op een emac. wel raadzaam om wat extra geheugen erbij te prikken.

Ok thx Inderdaad extra geheugen ging ik er zeker inproppen. Voor 80 euro extra steeks apple er 512 MB in i.p.v. 256

Edit al 'n jaartje lachend m'n video's op de eMac. (1Ghz)

(Ging ook uitstekend op Imac/400Mhz/16Mb videogeheugen. Beetje geduld hebben, dat wel)

DVDtje branden…

gaat allemaal prima.

extra geheugen is i.d.d. slim.

Is geen probleem, ik gebruik zelfs twee schermen.8)

Wat betreft renderen, dit is bijna niet nodig zeker als je geen zware effecten of zo gebruikt .
Maar exporteren naar Compressor en DVDSP laat ik 'm s’nachts doen want dit duurt toch wel
een beetje lang( Film van 1 1/2 uur duurt 8-10 uur)

Ik plak en knip er lustig op los met mijn iMac 800 in iMovie en iDVD.

No problemo. Dus op een eMac 1,25 gaat dit zeker goed lukken.

Gauw kopen dus!

[quote:f5bb850bb4="Hanhart"]Ok thx Inderdaad extra geheugen ging ik er zeker inproppen. Voor 80 euro extra steeks apple er 512 MB in i.p.v. 256[/quote:f5bb850bb4]

Als ik je een raad mag geven: neem voor de extra module het maximum. Dan heb je comfortabel 768. Als je nu 256 insteekt en binnen een jaartje of zo vindt dat het tòch nog te weinig is, dan moet je die extra 256 vervangen door 512, en zit je met een “nutteloze” 256-module op overschot. Dus even het prijsverschil tss. 256- en 512-modules overwegen (ik spreek uit ervaring)

eMac : Een 512 memo strip kost bij M-a-M nu 75 E zet er t w e e in en je kan er vrijwel alles mee wat op een dure Mac ook kan, zal het misschien iets langer duren...Succes ! :apple:

bedankt voor de reacties