eMac heeft update gekregen!

Apple today announced a faster, more affordable line of eMac desktops for home and schools, including faster PowerPC G4 processors running at up to 1.25 GHz, 333 MHz DDR memory, faster ATI Radeon graphics and USB 2.0 connectivity to peripherals. The two standard configurations available are: the 17-inch flat CRT eMac (US$799) with a 1.25 GHz PowerPC G4 processor, 256MB of 333 MHz DDR SDRAM, a 32x Combo (DVD-ROM/CD-RW) optical drive, five USB ports (three USB 2.0) and two Firewire 400, ATI Radeon 9200 with 32MB video memory, and a 40GB Ultra ATA/100 hard drive; and he 17-inch flat CRT eMac $999 with a 1.25 GHz PowerPC G4 processor, 256MB of 333 MHz DDR SDRAM, an 8x SuperDrive (DVD-R/CD-RW) optical drive, five USB ports (three USB 2.0) and two Firewire 400, ATI Radeon 9200 with 32MB video memory, and an 80GB Ultra ATA/100 hard drive. Both are available immediately.

volgende week iets anders!!! wie weet 8) maar op de eMac zit ni veel volk te wachte hé :?

eMac = 1,25 G4 iMac = 1,25 G4

Hmm :stuck_out_tongue: wordt het een iMac 1,6 G4 of al G5 :lol:

De iMac verdient nu inderdad wel een update!

Ik zit nog steeds te wachten op een powerbook upgrade. Tjeemp wat kan wachten lang duren

duuuude wat dacht je van de G5 freakin series!?!?!? :evil:

moet je ff tegen iedereen zeggen dat ze nu emac moeten kopen snel!

Goede zaak die upgrade. Vooral de prijs is aantrekkelijk $999. Hopelijk zullen ze niet teveel eurotjes vragen.

Volgens Macfan [url]www.macfan.nl[/url] gaat het basismodel hier 845 euro kosten en het model met de SuperDrive 1099 euro. Toch weer aantrekkelijk geprijsd, zeker als je kijkt naar de specs. Waarschijnlijk zal er op termijn een nieuwe iMac verschijnen met G5 processor denk ik. Die G4 zal niet veel sneller meer worden. Of Apple gaat de IBM G4 (PowerPC 75xx) toepassen later dit jaar. Die schijnt 1 MB level-2 cache te hebben en voorzien te zijn van een DDR-frontsidebus wat nu niet het geval is bij de Motorola MPC 7447 die in de nieuwe eMac zit.

hij staat nu ook op de frontpage van de nederlandse apple site, alleen in ie nog niet te bestellen via de site. Misschien wordt dit toch de opvolger van mijn oude G4tje....

[quote:e1fc00e8df="CubeOwner"]Apple today announced a faster, more affordable line of eMac desktops... Both are available immediately.[/quote:e1fc00e8df]

Hmm, More affordable klopt niet helemaal natuurlijk omdat het gewoon wel meer geld is dan de huidige prijzen. Nu krijg je er wel veell voor terug. I
Ik vind het geweldig dat ze eindelijk wat sneller geheugen in die emacs gestopt hebben.

Wanneer is ie te krijgen in Ned? want hier staat ie nog niet op de store…

Apple heeft blijkbaar erg weinig haast om de Store bij te werken :( . En dat terwijl de nieuwe modellen al wel op hun homepage worden geadverteerd:[list:4eb7a2529c][img:4eb7a2529c]http://a772.g.akamai.net/7/772/51/2fb521751d7760/www.apple.com/nl/home/images/0404/emac125ghz130404.gif[/img:4eb7a2529c][/list:u:4eb7a2529c]

Ik weet dat hier al veel over geluld is, maar nog steeds betalen we € 300 meer dan die stink yanken... Beetje jammer...

Hmm.. wat mij in de Specs opvalt is dat er nergens de 'write-speed' van DVD-RW voorkomt. CD-RW wordt wel genoemd..

Kan deze drive in de nieuwe eMac nu wel of geen DVD-RW schrijven?? :roll:

Geen idee hoe dat zit met DVD+-RW. :(

Maar ik zie wel dat Apple inmiddels z’n winkeltje op orde heeft gemaakt :slight_smile: .

jeej, ik heb hem net besteld, duurt wel twee tot drie weken voordat ie komt, vind ik vrij lang duren eerlijk gezegd. De verkoper (apple store telefonisch) vertelde me dat ze verwachten dat ie het erg goed gaat doen....

Hij heeft een superdrive, dus ik neem aan dat ie ook een dvd schrijfeenheid heeft. Bekijk ook de (engelstalige) productpagina ([url]http://www.apple.com/nl/emac/[/url]).

Zelf heb ik 3 weken geleden een eMac aangeschaft. Hiervan was echter het beeldscherm defect en dus kan ik hem retourneren. Ik heb voor deze optie gekozen om zometeen wellicht de vernieuwde eMac te kopen. Geluk bij een ongeluk.

Opvallen: Als je bij de eMac de standaard DIMM wilt vervangen door een exemplaar van 512MB (één DIMM) dan kost dat €80 extra. Als je hetzelfde wilt doen bij de iMac dan kost dat €240 extra!

De prijs/prestatie verhouding van de eMac is nu flink beter dan die van de iMac.

Toch wel weer jammer dat er 32 MB videogeheugen inzit. Waarom geen 64. met het geld van mijn vakantiejob(die ik nog moet doen :mrgreen: ) wil ik greeg een macje kopen. De emac is aantrekkelijk. Ik wil hem vooral gebruiken voor FCP werk maar is 32 MB videogeheugen niet wat weinig daarvoor.

heb hem ook besteld :D :D (combo) kan WEKEN duren zei mijn dealer... :(