Emac installeren vanaf iBook

Ahoi iedereen,

Ik heb een oudere eMac overgekocht van iemand (omdat ik zo tevreden was van mijn iBookje) maar dat ding heeft geen dvd drive om tiger erop te zetten vanop DVD.

No big deal dacht ik zo, firewire kabeltje tussen eMac en iBook, op iBook tijdens opstarten op T duwen, e ndaarna eMac opstarten. De eMac herkent inderdaad mijn iBook DVD drive, ff Tiger opstarten, paswoord opgeven en eMac reboot. Na wat laden en doen (ik heb noeg niets van tekst gezien) zie ik nu al een kwartier te starten op een appletje en het rondje dat staat te draaien eronder.

Niet normaal dacht ik zo, en dus ga ik het hier even vragen bij onze tovve noorderburen. Enig idee wat ik verkeerd doe/over het hoofd gezien heb ?

Bedankt

Andere optie: Installeer Tiger met je iBook op de eMac (installatie op scherm iBook.)

Sluit de twee aan met FireWire-kabel, start iBook met C en eMac met T.

Volg de instructies op het scherm van de iBook en kies als doelschijf de schijf van de eMac.

Je eMac zal dan de computernaam iBook van “xx” heten bij de netwerkinstellingen maar dit is uiteraard handmatig te weizigen.

Succes!

moet ik ibook of eMAc eerst opstarten ?

Edit: het lijkt te werken. Alvast bedankt voor het snelle antwoord.

Beter eerst de eMac starten met T, vervolgens de iBook met C.

[quote:77f3d2a44f="Napsju"]Beter eerst de eMac starten met T, vervolgens de iBook met C.[/quote:77f3d2a44f]

ZO heb ik het ook gedaan, en net de eMAc als doelvolume gekozen al, lijkt vlotjes te gaan. Ik laat de afloop nog weten.

Dan zal het vast wel goedkomen. :bigsmile:

zal vast wel goed komen. Heb zo het precies andersom gedaan. eMac gebruikt om op mijn iBook 366 Tiger te installeren.

Alleen wel apart dat je iBook opeens 'eMac van…" heet (en bij jouw andersom dus) en de dvd speler programma toch geinstalleerd wordt.

Het is inderdaad gelukt. Je moet de toetsjes maar weten en het gaat vanzelf bij mac :)

Thanx voor de hulp.

een andere mac opstarten vanuit je eigen mac met een firewirekabel is zeer nuttig.............en kan altied van pas komen

heb het ook vaak gebruikt als ik ff iets wil doen of bewerken wat op de iBook staat. FireWire kabel tussen de iBook 366 en de eMac G4 1 Ghz en via de eMac alles bewerken. Lekker snel en ook nog makkelijk.

Ik ben ook van plan om op de hierboven genoemde manier mijn eMac te upgraden naar Tiger. Krijg je bij de installatie van Tiger ook de drie installeer opties? Ik wil namelijk Panther upgraden naar Tiger. En geen clean install doen.

Grtn, Marcel

ja hoor, je kiest dan gewoon voor bijwerken en Panther wordt dan "geüpgrade" naar Tiger.