eMac, is het (nog) wat?

Ik overweeg zeerrr serieus een eMac G4 te nemen met de volgende eigenschappen:

1-GHz PowerPC G4
640 MB SDRAM
80 GB Ultra ATA-schijf
Dvd/cd-rw-speler
ATI Radeon 7500
32 MB DDR videogeheugen
Interne 56K-modem

Het klinkt allemaal heel leuk, maar met de komst van die g**le G5 vraag ik me af of dees nog wel zo lang oke is…

Is het to-do or not-to-do…? Ermee rekening houdend dat ik nie zo heel erg veel budget heb (ik ben student), maar toch graag iets goeds wil wat lang mee gaat (zoals alle appeltjes)
Doeleinden -naast lekker freaken ermee- zijn de meeste vormen van multimedia vormgeving, vnl: photoshop, illustrator, indesign, macromedia mx, after fx, final cut express, te denken aan dat soort dingen van beeldbewerking

Dus die eMac, is dat (nog) wat?

Zoals vaker bij dit soort vragen wordt vergeten te vermelden wat je ermee wilt gaan doen. Dus als je dat even aanvult, dan kan het advies feest losbarsten.

Tuurlijk joh , met dat ding kan je voorlopig wel even vooruit hoor.Misschien ietsje meer intern geheugen .

Als je geen geld hebt voor een G5 is dit een zeer goede keuze - veel beter dan een jaar gaan zitten wachten en sparen voor een G5. Ik ben tenminste zeer tevreden met mijn 11 maanden oude eMac: 700 MHz, 640 Mb RAM, 40 Gb disk, combo-drive. Wat mij betreft kan deze nog wel een paar jaartjes mee...

Zoek even in het forum 'emac', want je bent niet de enige die zich dit heeft afvraagd.

Ik heb in ieder geval de 1Ghz eMac met superdrive. Je krijgt erg veel voor je geld, helemaal nu hij slechts 1200 euro is. Hij is snel, heeft een 4x superdrive en is goedkoop. Heerlijke machine. Vind ik.

De dingen die je wilt doen, doe ik op mijn ongeveer 4 jaar oude G3. En in tegenstelling tot wat ik soms heb gelezen, met een acceptabele snelheid. (Ik heb wel een vlotte HD; 10.000RPM en 8MB cache en dat helpt wel)

Natuurlijk is het (nog) wat, zonder enige twijfel.