eMac lust geen Airport card

Help, mijn eMac gedraagt zich als een klein kind!

Ik heb vandaag een Airport card aangeschaft en probeer hem te installeren volgens:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=34859
Maar als ik met klep open shutdown doe, doet-ie eerst de klep weer dicht. Ik kan kan de klep misschien wel met de hand openhouden, maar is dit slim?

De reden is dat ik mijn Powerbook met Airport Extreme card draadloos op internet wil aansluiten en de eMac als de base gebruiken.

Mark

PS Heb ook al de forums afgezocht plus die van www.macuarium.com maar kom niets tegen…

De CD lade kan gewoon dicht. Die heb je niet nodig. Als je de machine uitzet met de CD lade open, daar heb je het toch over, moet je de grote witte klep naar beneden houden. (of als je iets heel duns hebt kun je die witte klep ook openen als hij uit staat...) Daarin, daarachter zie je 2 zwarte kruiskopschroeven. Die schroef je los waardoor er een zwart afdekplaatje los komt. (die klep hou je nog steeds open.) Boven zit een sleuf waar de airport kaart in kan. Verzeker je ervan dat je het kaartje goed aandrukt, en dat je de antenne goed aansluit, die hangt ergens los achter dat zwarte plaatje. Plasticje van de airport kaart er tussenschuiven, dekseltje weer terug met de 2 schroeven, klaar.

beammeup

Bedankt beammeup!

Uiteindelijk toch maar het laatje opengehouden en de kaart verder volgens aanwijzingen geinstalleerd - is wel een beetje gepruts om de antenne en het plastic flapje weg te werken.
Maar dan werkt verder alles bijna automatisch.
Op de eMac (System Prefs - Sharing - Internet) internet sharing “on” gezet, daarna in hetzelfde window in Airport Options het netwerkje een naam gegeven en de voorkeuren zoals password en encryption ingesteld.
En toen ik de Powerbook aanzette kwam onder het Airport icoontje vanzelf de netwerknaam te staan en kon er op inloggen en internet gewoon goed gebruiken.

Volgende stap: Op de twee labs waar ik werk een Airport of liefst Airport Extreme compatible kaart in PCs stoppen of aan PCs hangen zodat ik daar ook draadloos kan werken - wie heeft dit varkentje al eens gewassen en kan een kaar aanraden?