eMac of eMac

Welke van onderstaande eMacs zouden jullie prefereren:

eMac 1,25 GHz 256Mb / 40Gb / Combo / Radeon 9200 / 56K/MacOSX
ex. btw € 705,00

eMac 1GHz 256Mb / 80Gb / SuperDrive / Radeon 7500 / 56K/MacOSX
ex. btw €735,00

De ene is sneller en heeft een betere grafische kaart. De ander kan DVD’s branden en heeft een harddisk die 2x zo groot is.

ligt eraan wat je ermee wilt/gaat doen! veel 'rekenwerk' dan is snelheid een item grote bestanden, dan is grootte HD een item behoefte aan branden DVD's, dan is..............etc.

Persoonlijk zou ik voor de eerste gaan.

DVD schrijver en HD kun je nog uitbreiden in de toekomst, CPU en GPU niet.

:apple: wat wil je er mee, ga je dvd's maken... zet er minstens 512 of meer geheugen in. :apple:

Tja, inderdaad afhankelijk waarvoor je 'm gebruikt. Als DVD's maken je lust en je leven is, dan is nummer twee de betere koop... Als je DVD branden eenmaal een keer van plan bent, kun je beter iemand anders vinden die bereid is dit een keertje voor je te doen, daar ga je zelf natuurlijk niet speciaal zo'n ding voor aanschaffen.

Met mijn manier van gebruiken, zou ik voor de eerste gaan. Toch wat sneller, en 40 GB goed genoeg en DVD’s, daar geef ik niet om.

[quote:6cf8ff4518="LoveBug356"]Persoonlijk zou ik voor de eerste gaan.

DVD schrijver en HD kun je nog uitbreiden in de toekomst, CPU en GPU niet.[/quote:6cf8ff4518]

Kan wel, maar een andere HD en een DVD-brander zijn veel goedkoper dan een nieuwe CPU upgrade. 120 GB HD kost tegen de 100 euro en een goede DVD-brander ook. Dus voor 200 euro verder heb je een lekkere mac, waar je veel mee kunt.

ik zou voor de eerste gaan en dan tzt een grotere HD kopen kan je die 40GB ook nog extern gooien.. en een DVD brander ja dat kan ook altijd nog.. maar een snellere CPU of videokaart wordt weer lastiger..

Buiten je keuze om, ik zou er minstens 512 Mb RAM bijzetten.

Waaom niet:

eMac 1,25 GHz 256Mb / 80Gb / SuperDrive / Radeon 9200 / 56K/MacOSX

:mrgreen:

Hoeveel sneller is die grafische kaart van optie 1? Er zit maar 30 euro verschil tussen de machines, en met 30 euro meer krijg je een dubbele capaciteit HD plus een DVD-brander. Die 200 mhz van de processor zul je in de praktijk niet zo snel merken. Verder zou ik zoals Zora al zei minstens 512 mb RAM erbij prikken, want dat merk je zeer zeker. (alleen je OS neemt al gauw 128 mb in beslag...)

Tja, hoe goed merk je het verschil in processor en grafische kaart? Merk je het eigenlijk wel?

Of zouden jullie sowieso een ander modelletje adviseren? Het is eigenlijk gewoon voor thuisgebruik, maar een spelletje op z'n tijd is wel erg leuk...

Ik ben geen spelletjes freak, maar buiten de snelheid om krijg je voor die € 30,— behoorlijk wat meer: eMac 1GHz 256Mb / 80Gb / SuperDrive / Radeon 7500 / 56K/MacOSX ex. btw €735,00 Dan zou ik er , zoals ik eerder zei, alleen nog 512 Mb bijzetten.

Voor thuisgebruik moet dit ruim voldoende zijn.

ik zou voor de eerste gaan, een snellere grafische kaart is wel handig, en die dingen zijn bij de emac niet te vervangen, en de cpu ook niet, de rest kan je altijd aanvullen

'k Ben tevreden over m'n PowerBook G4 @ 1GHz maar het is toch aan de weinige kant. Moest ik jou zijn zou ik zeker voor 1,25GHz gaan of bekijk eens volgende website: http://www.lbodnar.dsl.pipex.com/eMac/eMac-upgrade.html

Als je handig bent kan je zelf RAM bij steken want 512MB is echt wel een minimum. Om echt te gaan sleutelen aan je eMac (zie URL) moet je ofwel een beetje zot zijn ofwel erg handig 8)

Naar de grafische kaart moet je niet kijken, het is toch onmogelijk om daarop te gamen! Ik heb een GeForce FX Go 32MB DDR en het lukt totaal niet :?

Als je het leuk vindt om een beetje met video montage te experimenteren en daarvan DVD-tjes te maken, dan zou ik voor de tweede gaan.

Meer Ghz is leuk als je of voornamelijk spelletjes speelt, of enorme bergen Photoshop filters gebruikt per minuut, maar voor een beetje internetten of Office maakt het niet zo gek veel uit.

Ik zou zeker geheugen erbij zetten, dat maakt namelijk wel uit; zowel voor machine 1 of 2

Als je mij zou vragen wat [i:3a861d3cba]ik[/i:3a861d3cba] zou kopen, dan zou ik voor de tweede gaan. Ik vind die extra grote harddrive (gandig voor video montage en digitale foto’s) en DVD’s kunnen branden veel leuker. Maar ja, dat ben ik :wink:

Tjonge, jullie maken het me wel moeilijk... in ieder geval weet ik nu goed wat ik moet afwegen... (Ik koop wel een iBook op de Klokhuisdag :lol: )

Bedankt voor de nuttige input!

klokhuisdag wat houdt dit in ?

[url]http://www.klokhuis.nl/appledagen/appledag.html[/url]

Het heet dus eigenlijk appledag…

:cry:

het gaat toch niet door… we hebben niet echt nog een macje nodig naast m’n ibook