eMac vraagje

Hallo forum gebruikers, ik heb en vraagje over de eMac. Waar zitten daar de aansluitingen ?

Aan de achterkant... :?

Ik dacht eerst, wat is dat nu voor een vraag ? Kijk dan op de site van Apple :) Maar daar is het ook niet te vinden, zelfs in de gallerij waar je de filmpjes kan bekijken staat de emac er niet tussen :?

[img:206c6441b7]http://www.aventure-apple.com/chrono/images/emac.jpg[/img:206c6441b7]

Rechterzijkant denk ik. 220V zal wel aan de achterkant zitten. Idd opvallend weinig fotos zo 1-2-3 te vinden waar de aansluitingen van de eMac goed zichtbaar zijn.

Wel handig dat het aan de zijkant zit, hoef je niet helemaal achter die computer te duiken...

Zoals te zien is op de foto van FreekMac zitten alle aansluitingen (behalve de voeding) aan de rechter zijkant. De voeding zit inderdaad aan de achterkant.

[quote:9ee63f6aac="tigerlily"]zelfs in de gallerij waar je de filmpjes kan bekijken staat de emac er niet tussen :?[/quote:9ee63f6aac]

Dat vindt ik zo vervelend. Ik wou eens een keer de eMac van alle kanten bekijken zoals ik bij andere macs meestal doe. Maar dan staat de eMac er niet bij. Het is toch niet eerlijk, zeg. :cry:

Ach ja, de eMac is toch nog steeds wel het kleine onderdeurtje tussen zijn grote broers de iMac en de PowerMac. Zelfs het imago van de MacMini is groter dan dat van de eMac.

[quote:c26da11ac3="Visualfreak01"]Ach ja, de eMac is toch nog steeds wel het kleine onderdeurtje tussen zijn grote broers de iMac en de PowerMac. Zelfs het imago van de MacMini is groter dan dat van de eMac.[/quote:c26da11ac3]

Ja dat is zeker waar. ze wouden de eMac toch eerst uit de markt halen ? dat had ik ergens gelezen.

op [url=http://manuals.info.apple.com/en/emac/eMac_OriginalUserGuide.pdf]deze[/url] pdf kan je duidelijk zien waar en wat voor poorten er op zitten.

oke dankje. :wink:

Oke ik vindt de eMac niet zo mooi. Als ik eerlijk moet zijn...

moet ik je nageven, Zag er gisteren een paar in het kantoor van G.Berg (Pat's Life) (nee normaal kijk ik niet naar dat soort programma's, maar was mijn dochter de fles aan het geven en zat te zappen) :sealed: Een beetje log naar mijn smaak, heb ze nog nooit in een Apple Centre gezien, ben zelfs nog nooit in een Apple Centre geweest, schaam ik weet.

kwas vrijdag in apple centre arnhem, want mn moeder gaat misschien een eMac kopen... Daar hadden ze hem ook niet staan om te testen.. ik denk dat de emac gewoon een betere oplossing is in plaats van de mac mini, als je niet veel waarde hecht aan een groot beeldscherm... want je krijgt er wel meer bij voor geld, dan bij een mac mini..

Jazeker, een eMac is zeker ook een goeie Mac voor als je helemaal nieuw wilt beginnen. Bij een mini Mac moet je immers nog een beeldscherm, muis, toetsenbord kopen en bij de eMac zit alles eral bij. Dus zeker geen verkeerde keuze hoor.

de eMAC is een zeer goede keuze, als je scherm toetsenbord /muis nog moet kopen is dit goedkoper als de mini en wss is hij ook sneller. Maar, er is 1 groot nadeel aan, je zit met een CRT-scherm. Dan mag het nog een vlakke beeldbuis zijn, een CRT is een CRT. Om die reden zal ik wss ook nooit een eMAC kopen. Ik ben nu al meer dan 2 jaar mijn TFT-scherm gewoon, en ik wil niet terug gaat naar CRT.

Dit speelt dus enormin het nadeel van de eMAC. Als apple slim was geweest hadden ze de iMAC G4 moeten houden en nu als eMAC verkopen. Dat zou veel beter verkocht hebben denk ik.

Op school hebben we eMacs, PowerMac's G4 & G5's staan, en ik moet eerlijk toegeven, ik ben nog maar 3 of 4 keer op die eMacs geweest. Ik vindt er opzich niets mis mee, maar ik voel wel duidelijk het verschil als ik met een G4 werk..

[quote:7616cfde26="Van Cot"]de eMAC is een zeer goede keuze, als je scherm toetsenbord /muis nog moet kopen is dit goedkoper als de mini en wss is hij ook sneller. Maar, er is 1 groot nadeel aan, je zit met een CRT-scherm. Dan mag het nog een vlakke beeldbuis zijn, een CRT is een CRT. Om die reden zal ik wss ook nooit een eMAC kopen. Ik ben nu al meer dan 2 jaar mijn TFT-scherm gewoon, en ik wil niet terug gaat naar CRT.

Dit speelt dus enormin het nadeel van de eMAC. Als apple slim was geweest hadden ze de iMAC G4 moeten houden en nu als eMAC verkopen. Dat zou veel beter verkocht hebben denk ik.[/quote:7616cfde26]

hmm vraagje aan jou: ik was laatst bij een vriend van me, en die heeft gewoon een 19" CRT, ziet er heel mooi uit, is ook vlakke beeldbuis, wat heeft CRT nou eigenlijk voor nadelen ten opzichte van tft?

Wel een CRT neemt natuurlijk heel wat meer plaats in, maar vergeet ook niet dat je bij een CRT in een elektronenkanon aan het kijken bent. Dus het is heel wat gezonder om naar een tft te kijken dan naar een crt... Dat en het feit dat een tft ook toch heel wat mooier is ;)

Hier is mijn schermpje :

[img:525580825c]http://image.www.rakuten.co.jp/goodwill/img10351711098.jpeg[/img:525580825c]

Echter een CRT geeft een veel kleurechter beeld dan een (goedkoop) TFT'tje. Vandaar dat veel drukkers en ontwerpbureau's met CRT's werken. (De dure TFT's zijn ook ongeveer gelijk aan een CRT hoor)