email per ongeluk verwijderd

Ja, nu een beetje paniek…
Per ongeluk heb ik een heel belangrijke mail verwijderd (ook uit de prullenbak).
Mail account is van Telenet, IMAP.

Er stond een geluidsopname in, die ik al een paar keren heb afgespeeld.

Hoe kan ik die mail terugkrijgen?
Kan ik die geluidsopname toch ergens in verborgen mappen terugvinden?

Grote dank voor alle hulp!

Hallo,

Heb je geluidsopname opgeslagen, de mail opzicht zelf kan je niet meer terug krijgen, dat is heel jammer.

Nee, helaas, de geluidsopname is wel een paar keren beluisterd maar niet opgeslagen.

Waarmee heb je de geluidsopname beluisterd?

Goeie vraag. Ik heb gewoon (dubbel?) geklikt in de mail zelf. Eens opnieuw proberen met een ander mailtje met geluid?

Als je mail in de standaard Mail programma had, en je heb dat geluidsbestand in Mail geopend.
Kun je het waarschijnlijk in de Mail Downloads folder vinden.

In finder, menubalk ‘Ga’
Klik op ‘Ga naar folder’.
Plak het volgende erin
-----> /Users/NAAM/Library/Containers/com.apple.mail/Data/Library/Mail Downloads
Verander NAAM naar je gebruikersnaam

Daar staan allemaal folders met attachments.

Zeker. Mocht je het bestand geopend hebben met Quicktime Player, dan kan je bij ‘Archief’ -> ‘open recente bestanden’ het misschien terugvinden. Of inderdaad via Mail Downloads

Staat het geluidsbestand inmiddels niet gewoon in iTunes???

Als je Time Machine gebruikt, kun je ook de hele email terughalen.

Nee, het lukt niet.
Er staat geen download map. Ik geraak wel in /Users/NAAM/Library/Containers/com.apple.mail/Data/…
In die directory staat vanalles, maar geen download map. Met dit mail account wordt er niks uit mail gehaald.
Onder recente bestanden ook niets te vinden, dat had ik al gechecked.
Het staat niet in iTunes.
En of het zo had moeten zijn : uitgerekend vandaag ben ik even aan de server bezig, en werkt TM even niet. Miljaar…! Net nu ik hem nodig heb.

Ik herinner me nog dat het gewoon een schuifbalkje was.

Het geluidsfragment is afgespeeld op mijn Macbook Pro, en de betreffende mail is per ongeluk weggegooid vanaf een iPhone met hetzelfde mail account (IMAP!). Het beluisteren en het weggooien heeft zich bijna in tijd ‘gekruist’.
Domdom…

Hier moet je zijn…

Ja, klopt, in mijn mail account staat die map er.
Maar niet in het account van mijn vrouw, en dat account/mail moet ik net hebben.

In elk geval dank aan iedereen om mee te denken. Men reageert hier heel snel heb ik de indruk.
Alvast dank. Elke tip is nog steeds welkom, maar ik begin ervoor te vrezen…

Misschien heel onnozel van mij maar kun je de afzender niet gewoon vragen de mail opnieuw te sturen?

Kijk op de server misschien is die daar nog in een map ‘verwijderd’

Nee, op de server staat het ook niet. Het is een IMAP account. Als je het op één van je toestellen weggooit is het overal weg, ook op de server.
Ik had er even aan gedacht, even gaan kijken op de webbased mail van de provider zelf, maar helaas. Het is weg.

Ja, ik zou het kunnen vragen aan de afzender. Maar dat ga ik niet meer krijgen.
'k Zal een tip van de sluier oplichten. We zijn slachtoffer van oplichting.
En ik wil ze zelfs met naam en toenaam noemen, want het internet staat er vol van.
De firma heet Catalus BV. Ze verkopen via telemarketing (of hoe noemen jullie dat) abonnementen voor het tijdschrift ‘Editie Enigma’ waarin kruiswoordraadsels staan.
De manier waarop men dit doet, grenst bijna aan het ongelooflijke. Mijn vrouw wist niet eens waarover het ging, want die spraakwaterval was niet te verstaan.

Ze hadden het telefoongesprek met mijn vrouw opgenomen, waarin ze ergens ‘ja’ op geantwoord zou hebben.
Maar dat is niet zo, blijkt uit de audio opname.
Ze gaan me die natuurlijk geen tweede keer meer toesturen, na het toch wel gespannen gesprek.
Het gaat me niet om die 70 euro, maar wel om het principe. Dit kan niet!

Uiteraard heb ik dit opnieuw aangevraagd, maar ik ben zeker dat ze het niet gaan doen.

Zeg gewoon dat je advocaat graag ook het geluidsfragment ontvangt. Heb je dubbel kans dat ze met de incasso stoppen (ook al sturen ze het dan wellicht nóg niet op) :wink:

Als je zeker weet dat je vrouw geen ja gezegd heeft gewoon de rekening niet betalen. Jij hoeft niet te bewijzen dat je géén abonnement genomen hebt, zij zullen moeten bewijzen dat je dit wél gedaan hebt.

Een gelijksoortig geval

Misschien nog eens zoeken in iTunes.
Geluidsfragmenten worden normaal gesproken standaard met iTunes afgespeeld.
Terug te vinden onder “nummers”.

EDIT: plaatje van internet geplukt, niet mijn iTunes

Ze heeft zelfs meerdere keren ‘ja’ gezegd, maar ze werd dusdanig gemanipuleerd. Echt, dit grenst aan het onmogelijke…
Ze vragen bijvoorbeeld : “bent u akkoord dat het vandaag 26 mei 2014 is”. Dit zegt genoeg, hiermee kan elke amateur knippen en plakken in een geluidsbestand.

@Makoe, nee helaas, niets in iTunes.
Ik moet toegeven dat ik een beetje ‘gestresseerd’ naar dat geluid heb geluisterd, dan let je niet zo op de andere dingen die op de Mac gebeuren.
Ik meen me te herinneren dat het gewoon in ‘Mail’ afspeelde.