Emailchecker

Hoi ,

op mijn windowsmachine draai ik al heel lang eprompter.
Hier kan ik mijn inkomende emails checken terwijl ze nog op de server staan.

Hierdoor kan ik veel spam en emails die me niet interesseren al op voorhand verwijderen zonder ze binnen te trekken.

ik vroeg me af of er ook zoiets bestaat voor mijn iMac , het simpelder hoe beter.

Alvast bedankt

Gewoon met Mail. Selecteer inbox, ctrl-klik (of linkermuisknop) en kies 'Toon info'. Je krijgt dan te zien wat er op de server staat en kunt verwijderen wat je (niet) wilt.

We hebben in mail een heel goed spamfilter, voldoet dat niet gewoon aan de eisen?

zo gooed is die spamfilter nu ook weer niet. op het moment ga ik vrij rigoureus te werk om alles buiten te houden.

[quote:de13e34acc="Esquare"]Gewoon met Mail. Selecteer inbox, ctrl-klik (of linkermuisknop) en kies 'Toon info'.[/quote:de13e34acc]Of met tandwieltje linksonder.

Maar Highlander, volgens mij heb je zo meer werk dan dat je het ‘lokale’ spamfilter z’n werk laat doen; bovendien heeft deze een ‘leerproces’.
Mail spamfilter + een aantal regels houd bij mij [i:de13e34acc]alles[/i:de13e34acc] tegen (±20 per dag).

bedankt iedereen maar ben een newbie op Mac vlak

Daarom helpen we je ook hier. :)

[quote:70257bbd0e]Esquare schreef: Gewoon met Mail. Selecteer inbox, ctrl-klik (of linkermuisknop) en kies 'Toon info'. Of met tandwieltje linksonder. [/quote:70257bbd0e]

Wist ik niet,
super !

Spam? Wat is dat dan weer? (Ik ben heel blij dat al m'n e-mail adressen nu helemaal spam vrij zijn!)

Ik heb het probleem overigens anders aangepakt toen ik nog wel spam kreeg. Ik heb op m’n mac geinstalleerd fetchmail (mail ophaler), postfix (mail opslag), dovecot (imap server) en spamassassin. Via fetchmail in een cron job wordt m’n mail automatisch opgehaald en door spam assassin gehaald. Die haalt echt 98% van de spam weg nog voor je 't zelf te zien krijgt en heeft eigenlijk nooit false positives. Deze opstelling bevalt erg goed… maar kost wel een dag intensief typen in de terminal om zo te krijgen :slight_smile: .

Daarom, Mail doet hetzelfde zonder stug doortiepen in de Terminal! 8)

Nee hoor, het filter van spamassassin is beter dan dat van Mail. En, met de imap server die ik inmiddels verhuisd heb naar m'n mac mini servertje kan ik nu vanaf overal bij m'n mail, ongeacht het programma, en blijft de mail toch op de server staan. Handig.

Jij blij :D

@Highlander|: Luister naar Oppie, en gebruik de ingebouwde spamfilter van Mail. In het begin even helpen met herkennen van spam (de junk knop in mail) en je hebt geen last meer van spam. Heel af en toe (1 keer per maand misschien) glipt er nog een spam mailtje langs, maar met die knop is die weer voorgoed weg.

Inderdaad blij mee :) Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan :P

die spamassassin werkt ook via de installer die ooit door de macfan is gemaakt, weet alleen niet of er een tiger/intell variant van is.

[quote:5c214c8f27="roy"]Jij blij :D

@Highlander|: Luister naar Oppie, en gebruik de ingebouwde spamfilter van Mail. In het begin even helpen met herkennen van spam (de junk knop in mail) en je hebt geen last meer van spam. Heel af en toe (1 keer per maand misschien) glipt er nog een spam mailtje langs, maar met die knop is die weer voorgoed weg.[/quote:5c214c8f27]

Was het maar waar dat het zo makkelijk ging, maar helaas… ik ga eens kijken of ze zoiets hebben als voor windows dat heet http://www.xtome.com/nl/site.htm

Even een korte uitleg:
Je geeft aan wie je mogen mailen. Mensen die niet in de lijst voorkomen krijgen een mail terug waarbij ze een code moeten intypen in de header van de mail en het mailtje dan terugsturen. Vervolgens wordt je mailadres dan geaccepteerd en je mail toegelaten!

Als iemand iets weet, dan hou ik me aanbevolen.

@pelpinda, ben jij niet gewoon veel te onvoorzichtig geweest met je email adres?

Ik denk het niet, maar zeker weten....

[quote:ccf21e8cc4="pelpinda"]Even een korte uitleg: Je geeft aan wie je mogen mailen. Mensen die niet in de lijst voorkomen krijgen een mail terug waarbij ze een code moeten intypen in de header van de mail en het mailtje dan terugsturen. Vervolgens wordt je mailadres dan geaccepteerd en je mail toegelaten![/quote:ccf21e8cc4]

Vind ik zelf nogal onhandig, ik wil dat niet iedereen aandoen! Dan maar een beetje SPAM…

Dit zit er wel aan te komen waarschijnlijk. Net als betalen voor email verkeer etc.

Spam verdwijnt als sneeuw voor de zon. Alles is betrouwbaarder (denk aan koppelingen met sofi nummers oid.) Het klinkt heel eng maar mensen denken er serieus over na. Trusted web oid heet het

Einde van het wilde westen op het net.

edit: http://www.youtube.com/watch?v=RrpajcAgR1E&eurl= dit heeft er ook mee te maken

@pelpinda, XToMe lijkt me geweldig, mocht iemand zoiets weten voor OSX laat het weten. Zakelijk zou ik het niet gebruiken, maar om het slachtveld in mijn prive mailboxen te beperken lijkt het me geweldig.