En, bevindingen Itunes store??

Fantastisch, weinig te vinden, kwaliteit 128kbs.

een voorbeeld? Vooruit, een dan.
Tik eens Led Zeppelin in, een van de grootste rockbands.

En wat krijgen we voorgeschoteld? Een aantal uitvoeringen van Led Zeppelin nummers door het London Philharmonic Orchestra.
Zoek eens het nummer Strange Fruit: zeer beperkt aantal uitvoeringen vergeleken met de us store.

En verder, als het nummer een lange tijdsduur heeft kan jemeestal alleen het hele album kopen. Maar als het een kort nummer is - zelfs 0,42 seconden - dan kan je het wel voor ,99 kopen.
Dus de logica lijkt wel in programma te zijn opgenomen maar dan eenzijdig.

Kortom, aardig begin de EU store maar staat nog in de kinderschoenen.

Ik begin zelfs stiekem te denken dat de platenmaatschappijen eerst eens de omzetstatistieken erbij hebben gehaald, vervolgens bekeken wat nog steeds goed loopt in de cd verkoop en vervolgens licenties op de minder lopende werken/artiesten heeft verstrekt aan Apple.

Maar dat is natuurlijk maar een zijdelingse gedachte.

nou nou, loop eens een gemiddelde platenzaak binnen, en dan Led Zeppelin zoeken.... Ik ben wel tevreden met mijn eerste blik in de winkel & aankopen (oa PJ Harvey iTunes originals, echt fantastisch en dus nergens anders te vinden!)

Dat klopt. Precies zoals je zegt: een gemiddelde platenzaak.

En dat zou je niet verwachten met de Itunes store die een giga database heeft.

En nog wat : let eens op met wanneer je een album kunt kopen en wanneer een album alleen per nummer te koop is.
Even aantal nummers tellen en jawel: boven de 10 wordt het algauw geen album maar koop per nummer.

Het is duidelijk dat d emuziekindustrie nog een grote vinger in de pap heeft.
Die bepalen wat Apple mag opnemen en wat niet en ik vermoed ook de prijsstelling. Uiteraard niet per album maar er zit bepaalde logica achter.

O ja, ik ben niet negatief want ik heb zeker al een en ander gedownload. Voor je het weet te veel.
Maar als ik echt goede kwaliteit wil hebbe dan zal ik zeker de cd aanschaffen en als het kan de sacd.

Blijft over: nummers die je eigenlijk altijd nog eens wilde verzamelen en waar de kwaliteit niet beter is als je cd koopt, en dat betreft dan uiteraard ouder werk, eind jaren 70 en 80. Toen nog aad (wat in begin goed was) en later de eerste ddd periode die ongehoord slechte kwaliteit heeft gebracht.

Vind dat de keuze wel erg tegen valt; Jamie Cullum, Rolling Stones (wel erg weing), Gary Glitter, Bee Gees, Red Hot Chili Peppers, Bert&Ernie, Missy Elliot zijn maar een paar willekeurige voorbeelden waarvan weinig of niets te vinden is.

het is raar dat ik geen blof kan vinden toch een redelijk bekent bandje

Ik verbaas mij er met name over dat albums wel in US-store te krijgen zijn en bij ons niet. Tik inderdaad maar eens een naam in als Costello. In de US-store een ruime keuze inclusief de 2 albums die eind vorige maand verschenen zijn (liggen voor het dubbele in de Free Record Shop), maar op de NL-store niet te vinden. Daar heb ik nou een hekel aan. Ernstige hekel.

[quote:acf3726a71="marchel"]het is raar dat ik geen blof kan vinden toch een redelijk bekent bandje[/quote:acf3726a71]

Nog maffer is dat voor de Launch (toen ze aan het ‘vullen’ waren) Bløf wel voorkwam in de Store en nu dus niet meer :?

Verder vind ik de Store wel aardig, maar ik mis nog heel wat.
Het is nog teveel op de Amerikaanse markt afgestemd…

Voorbeeldje: veel R&B en Urban muziek staat erin, weinig dance, trance, wat in Europa en met name Nederland een populaire stroming is.

1 singletje van Tiësto heb ik kunnen vinden (5 uitvoeringen) en veel meer ook eigenlijk niet.
Ik hoop dat het over een half jaar ofzo toch wel beter is…

kon ook geen marco borsato vinden

Ik heb het nog niet zelf geprobeert, maar ik vroeg me af als ik een album koop dat gemixt is of die dan ook van die irritante pauzes heeft bij de overgangen van de tracks?

Al mij mixcd’s moest ik via “Join tracks” tot 1 lange mix maken, en is skippen niet meer mogenlijk.

Ik vond het gemixte album van Extrema Outdoor 2003 , gemixt door Matthew Dekay.
[img:2cd9c8ca10]http://im1.shutterfly.com/procserv/47b4ce10b3127ccea98353ae413a0000001610[/img:2cd9c8ca10]

Wat zijn jullie af en toe een stel azijnpissers...

De iTMS is behoorlijk gevuld. De winkel in EU bestaat nog maar amper en staat boordevol van alles en nog wat. Ja, er zijn beperkingen, want er zijn artiesten die weigeren hun muziek online te laten verkopen, ja er zijn labels die niet of nauwelijks meedoen, ja, er zijn ook veel niet complete albums te koop, ja er zijn weinig Nederlandstalige albums opgenomen, ja Ekseption en de Bintangs staan er niet in, maar de havenzangers wel (tnx Apollo).

Vooralsnog heb ik er al een hoop leuke muziek vandaan gehaald (ook de US iTMS) en ben ik vooral ook op het spoor gekomen van leuke muziek die ik met al die 30-seconden clips kan voorproeven en die nu op mijn verlanglijst staan.

De iTMS is een welkome aanvulling op de lokale platenboer, waarvan ik hoop dat hij er nog lang brood in ziet een leuke collectie in de winkel te zetten.

Precies, ik kan veel muziek die ik in de plaatselijke platenzaak niet kan vinden wel in iTMS vinde, Gang Starr bv. Maar hoe kan je ze kopen, en vooral betalen? :apple:

:x Geen Metallica.... :x :x Veel te duur.... :x

Ik mis een soort van “Krediet” optie, dat lijkt me nou echt handig.
Gewoon 25 euri overmaken naar ITMS, en dan binnen een dag gewoon een krediet van 25 euri.
(Niet iedere student heeft tegenwoordig een CreditCard.) :x

→ Geen Beltegoed, maar ITMS tegoed… 8)

Voor het gebrek aan Metallica kun je alleen Metallica aankijken: die willen dus niet online verkocht worden.

En dat tegoed bestaat gewoon. Ik of een suikeroom of je vader kan met een creditcard een ‘maandelijkse toelage’ op je account storten:

[img:0f0f617beb]http://www.noxbox.nl/files/gift.png[/img:0f0f617beb]

damn, makkelijk hey

:apple:

Jammer en ik hoop dat dit binnenkort verandert:

Ik ben dus geabonneerd op de New Music Tuesdays nieuwsbrief en vanochtend kreeg ik die dus weer. Maar je voelt hem al… Er staan nieuwe toevoegingen in de US Store in die brief… Ik hoop dat er snel een NL versie van de nieuwsbrief komt! De aanmeld / afmeld pagina op apple.com is in ieder geval even uit de lucht wegens ‘maintenance’

We zijn nu 8 maanden verder en ik ben eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld met iTunes. Er zijn een hoop liedjes die ik wil kopen maar alleen available zijn in de USA store. Belachelijk!

Dan koop je die in de US-store. Daar zijn wel wat mogelijkheden voor.

[quote:58f27795dc="Juch"]We zijn nu 8 maanden verder en ik ben eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld met iTunes. Er zijn een hoop liedjes die ik wil kopen maar alleen available zijn in de USA store. Belachelijk![/quote:58f27795dc]

Daar kan Apple weinig aan doen. Als de platenmaatschappijen die liedjes niet op de europese iTms willen plaatsen, dan kunnen wij zoveel kankeren als we willen. Veel zal het niet helpen.

Hopelijk zien ze met de nakende 500 miljoen verkochte iTunes in dat er wel degelijk een markt voor is.

[quote:7047401d1b="Deskman"]Dan koop je die in de US-store. Daar zijn wel wat mogelijkheden voor.[/quote:7047401d1b]

Hoe?

Je kunt iTunes certificates kopen en op die manier 'prepaid' in de iTunes MusicStore kopen. Daar is één maar aan: je moet een adres in de USA hebben om de rekening op te registreren. Laten er nou mensen zijn die dit op vakkundige wijze hebben weten te regelen...

Ik stuur je wel een PB voor verdere informatie.