En wat vinden we van de MSN 4.0?

Hier kan ik maar kort over zijn; het is een regelechte flop van m$!

Lang leve dMSN met dubbele avatars en mogelijkheid om avatar om zoveel tijd automatisch te wisselen van afbeelding (iets wat WIN niet heeft)

[quote:6316f5e8f0=“aToMac”]Deze ‘update’ is gewoon zooo ontzettend zielig, dat ik er eigenlijk alleen maar om kan lachen… :D[/quote:6316f5e8f0]

Eigenlijk helemaal waar. Gelukkig hebben we alternatieven, anders lachten wij niet zo…

kan iemand vertellen wat je moet instellen om dat filesharing aan de praat te krijgen dan? :?

bij installeren crashed ie bij mij..terug naar 3.5 gegaan......

het is inderdaad jammer.. gn grote verwachtingen ingelosd! MAAR een klein beetje respect mag toch ook wel. het is gratis,stabiel, heeft de belangrijkste functies aan boord. Anders mekkeren anderen dan weer over het feit dat het teletubie toestand is , of overbodig met die speletjes,... het is altijd iets....Niemand verplicht je de 4 te downloaden. IPV van het zo af te snauwen..ga nr de mactopia site en vul feedback formulier in, dit zal veel meer invloed hebben.

[quote:19a2793461="stinky"]kan iemand vertellen wat je moet instellen om dat filesharing aan de praat te krijgen dan? :?[/quote:19a2793461]

Firewall uitzetten en het werkt hier toch :roll: … Bij 3.5 deed ie het hier ook :slight_smile:

[quote:ec3e2c8988="Fuji"]het is inderdaad jammer.. gn grote verwachtingen ingelosd! MAAR een klein beetje respect mag toch ook wel. het is gratis,stabiel, heeft de belangrijkste functies aan boord. Anders mekkeren anderen dan weer over het feit dat het teletubie toestand is , of overbodig met die speletjes,... het is altijd iets....Niemand verplicht je de 4 te downloaden. IPV van het zo af te snauwen..ga nr de mactopia site en vul feedback formulier in, dit zal veel meer invloed hebben.[/quote:ec3e2c8988]

Inderdaad, daar ben ik het eens. Iedereen loopt altijd maar tegen MS aan te plassen, maar stiekem gebruiken veel mensen wel software uit Redmond…wees dan principieel :sealed:.

ik begrijp niet waarom M$ geen fatsoenlijke messenger voor de Mac ontwikkelt. Tuurlijk, wij hebben iChat maar deze is weer niet compatible met MSN. Dus ze blijven daar het monopolie op hebben. Wat is dan de reden dat ze met veel bombarie zo'n afgeraffelde patch (want dat is het!) uitbrengen? Technisch is het toch geen probleem? Ik mag toch aannemen dat men daar bij M$ goed op de hoogte is van de wensen van de gebruikers van MSN Messenger Mac?

[quote="Maximus"][quote:2acaa17797="R@MIREZ"]Idd, niet al hun developers zijn top (uitzondering misschien wel office voor Mac). Het is ook niet voor niets dat Steve Ballmer schreeuwt dat externe developers belangrijk zijn voor microsoft... Zie (filmpje): http://www.ntk.net/media/developers.mpg Bweeek[/quote:2acaa17797]

kijk dit filmpje eens zonder geluid en let op het zweet dat uit die kerel komt!

GADVERDEGADVER!

ik heb nog NOOIT iemand met zweet EN een mac gezien…

(btw lekke rvoro je vrouw trouwens om zo thuis te komen. en kan die vent niet gewoon een tshirt dragen ipv zo’n kotsend hempie?)

[quote:3ff04b8b28="jay03"][quote:3ff04b8b28="Paetor"]Beste mensen!

Wat ik niet zo goed snap, is dat we ons hier zo druk over maken?? Iedereen wiens geestelijke gezondheid hem of haar lief is zou moeten proberen geen micro$choft-appz te gebruiken. Ik gebruik ICQ, werkt prima. Ik heb geen behoefte te messagen met MSN-mensen, maar als ik dat wel zou hebben zou ik Fire of Protheus kunnen gebruiken, toch?

Natuurlijk is MSN ranzig, teleurstellend, lelijk en irritant! Het is een Micro-Kots programma! Zo hoort dat dus ook! Happy, happy, joy, joy!

8)[/quote:3ff04b8b28]
toch gebruikt iedereen die ik ken msn en geen icq of aim … :x[/quote:3ff04b8b28]

Ja en waarom??? :smiley: omdat je als je iets anders onder Windows installeert wat niet al standaard in Windows zit er geheid voor zorgt dat je computer weer vastloopt, dus ze kijken wel uit om iets anders dan MSN te gebruiken…

hmmmzzz, mn firewall staat niet eens aan, dus daar kan het niet aan liggen. en windows-sharing staat wel aan.

[quote:e97e46cb0b="MacBjorn"]ik begrijp niet waarom M$ geen fatsoenlijke messenger voor de Mac ontwikkelt. Tuurlijk, wij hebben iChat maar deze is weer niet compatible met MSN. Dus ze blijven daar het monopolie op hebben. Wat is dan de reden dat ze met veel bombarie zo'n afgeraffelde patch (want dat is het!) uitbrengen? Technisch is het toch geen probleem? Ik mag toch aannemen dat men daar bij M$ goed op de hoogte is van de wensen van de gebruikers van MSN Messenger Mac?[/quote:e97e46cb0b]

dan moet je kakken op apple he! zij moeten maar es ook deftig onderhandelen met microsoft.
Eventueel water bij de wijn doen.

ik vind msn4 zeker een stuk stabieler dan zn vorige versie, en het doet wat hij moet doen…chatclient zonder veel tralalala.
ik hoop natuurlijk van harte dat ichat msn ondersteunt…want daar wachten alle apple gebruikers op!

Filetransfer lukt dus nu nog altijd niet bij mij :cry: Ik krijgt telkens "We could not send this file because the connection is blocked. Please contact your network administrator or Internet service provider; they may be able to enable file transfers."

bij mijn firewall staat poort 6891-6900 open, dus aan de firewall kan het niet liggen.
Iemand enig idee om filetransfer te laten werken?

Ik zit achter een router (draadloos adsl)

→ is “IP passtrough” de oplossing of is dat iets anders?
—> of is het bij NAT configuration dat ik moet kijken?

firewall al eens helemaal uitgezet?

nou, bij mij staat die firewall dus helemaal uit, en het werkt ook niet hoor! (en windows-sharing staat aan). ook achter een adsl-moden en wireless router, maar ook die is zonder firewall

mss ee, ichat met spelletjes ? :? dat zou wel leuk zijn :D ik vind dat ze ichat en de windows aim wat beter moeten ontwikkelen zoals de icons bij de windows aim zijn echt walgelijk :oops:

[b:1df6c97aff]Inside Info[/b:1df6c97aff]

M$ heeft een batterij an g5’s… zouden ze niet gewoon met ICHAT werken ? 8)

[quote:d8f31e04be="ipanther"]Filetransfer lukt dus nu nog altijd niet bij mij :cry: Ik krijgt telkens "We could not send this file because the connection is blocked. Please contact your network administrator or Internet service provider; they may be able to enable file transfers."

bij mijn firewall staat poort 6891-6900 open, dus aan de firewall kan het niet liggen.
Iemand enig idee om filetransfer te laten werken?

Ik zit achter een router (draadloos adsl)

→ is “IP passtrough” de oplossing of is dat iets anders?
—> of is het bij NAT configuration dat ik moet kijken?[/quote:d8f31e04be]

Ik heb hetzelfde probleem. Ben echter niet verbonden met een rechtstreeks IP-adres aan internet. Waarschijnlijk ligt het probleem daar. En ik zit achter een hardwarematige firewall.

[quote:8a0d2222eb="japser909"][b:8a0d2222eb]Inside Info[/b:8a0d2222eb]

M$ heeft een batterij an g5’s… zouden ze niet gewoon met ICHAT werken ? 8)[/quote:8a0d2222eb]

Nee, deze staan daar als steun voor de ontwikkelaars: “Take a good look at that OS guys, it has to look and feel like that!”

filetransfer werkte in 3.5 ook al naar behoren, ligt aan iets in het protocol in combinatie met een situatie bij veel computers gebruikers tegenwoordig waardoor het nie tlekker werkt. er staat ergens uitleg op dit forum. ben het ermee eens dat dit opgelost zou moeten worden, maar zo slecht is die filetransfer nou ook weer niet.

Beste mensen,

Ben het in grote lijnen met jullie eens…
Het is inderdaad niet veel nieuws onder de zon!!!

Maar aangezien de meeste op deze wereld nog
msn messenger gebruiken gebruik ik het ook!
Laten we niet vergeten dat in Time magazine laatst
een artikel stond dat office 2004 er beter voor de mac
uitziet dan voor Windows gebruikers!! (eat that Bill)

Maar dat even terzijde, jullie hebben gelijk het is een schande
dat er zo weinig nieuwe dingen bijzitten… Het had beter een update
kunnen heten.
Maar waar ik m voor gebruik is voor berichten en files naar bekenden te sturen
en dat doet ie prima!!! Zonder veel toeters en bellen inderdaad, maar dat hoeft
van mij ook niet!

En wordt het niet eens tijd dat ze iChat en zo compatibel maken met msn
messenger?
In plaats van een beetje te lopen schelden op Microschoft…hahaha
Laten we eens uitgaan van onze eigenkracht!!!

Antaeus
:apple: