En weer een rechtzaak...

AppleInsider komt met het bericht dat Apple alweer in een rechtzaak wordt betrokken over het idee en de uitwerking van iTunes: [url=http://www.appleinsider.com/article.php?id=1143]AppleInsider Story.[/url]

Natuurlijk wil iedereen wel meesnoepen van de winst die Apple maakt met het iTunes/iPod verhaal, maar kijkende naar het plaatje dat AppleInsider erbij zet en als dat op waarheid berust, ben ik bang dat de opponent wel een zaak heeft…

Nou...

Ik vind de gelijkenis errug meevallen als ik eerlijk ben… :?
Ja ook 3 ‘vensters’ met daarin ‘Genre’ ‘Artiest’ en ‘Album’…

Dus?
Voor de rest lijkt het er weinig op IMHO.

er is meer.... ook de cover-art is vergelijkbaar.

Maar om dat nou met elkaar te vergelijken is appels en peren vrees ik.
Die onderdelen zijn gewoon logisch en noodzakelijk. Ik denk als er ònder de moterkap gekeken word, de verschillen wel duidelijk worden… met de nadruk op [i:5d4d7a9b3d]verschillen[/i:5d4d7a9b3d].

Knappe jongen die een vergelijkbaar programma maakt zonder Artiest, Genre en Album.

Ik denk niet dat ik er mee uit de voeten zou kunnen.

[quote:5ade146a45="MacRooyen"]AppleInsider komt met het bericht dat Apple alweer in een rechtzaak wordt betrokken over het idee en de uitwerking van iTunes: [url=http://www.appleinsider.com/article.php?id=1143]AppleInsider Story.[/url]

Natuurlijk wil iedereen wel meesnoepen van de winst die Apple maakt met het iTunes/iPod verhaal, maar kijkende naar het plaatje dat AppleInsider erbij zet en als dat op waarheid berust, ben ik bang dat de opponent wel een zaak heeft…[/quote:5ade146a45]

We wachten eerst 4 jaar, voor we gaan aanklagen, terwijl iTunes een wel erg zichtbaar/opvallend product is … en voor die gelijkenis heb je wel wat fantasie nodig.

Ik ga Apple ook aanklagen omdat ze het logo van mij hebben gestolen. Ik heb namelijk op de kleuterschool al een keer zo'n plaatje gemaakt. En ik wil geld. Veel geld.

Jeetje, wat een onzin weer… hopen dat die sue-zooi niet naar Nederland komt. Kijk je iemand aan, is deze in zijn eer aangetast en kun je de rest van je leven dokken. Goed man, die Amerikanen.

the company seeks a trial by jury

Als ze erg zielig klinken is een jury het er mogelijk mee eens. De driedeling van de interface zie wel vaker. Ook bij iPhoto, ook bij Mail etc. Dat coverart lijkt of de coverart van een ander programma ligt wel heel erg voor de hand. Hoe kan dat nou niet lijken.

Tijd dat een jury een uitspraak doet waarbij patenteren als doel op zich wordt verboden. Ben trouwens benieuwd naar de samenwerkende geldschietende “partner” van deze klagers. Welke concurrent zit hier achter?

Is dat niet een oude HyperCard stack van iemand? De grafische saus is dan eigenlijk al een beetje van Apple :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Apple heeft al het patent op de iTunes interface http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1466

Nou ja, dan hoeft Apple zich toch nergens zorgen om te maken! :D And they lived happily ever after 8)

:P Aha, daar zat ik al op te wachten, ik heb in 1987 al in FileMakerPro een muziekdatabase gemaakt van mijn eigen collectie met cover art (zelf scannen, bewerken, ik had toch nix te doen). Zo ik wil ook poen!!! Veel poen!! Een nieuwe Mac is ook goed.... :wink: Wat een onzin, ik hoop dat de rechter er ook zo over denkt.....

Kan Apple toch ook evengoed een rechtszaak starten tegen Microsoft voor het gebruik van een GUI? :D

[quote:0bbd974321="macmickey2"]:P Aha, daar zat ik al op te wachten, ik heb in 1987 al in FileMakerPro een muziekdatabase gemaakt van mijn eigen collectie met cover art (zelf scannen, bewerken, ik had toch nix te doen). Zo ik wil ook poen!!! Veel poen!! Een nieuwe Mac is ook goed.... :wink: Wat een onzin, ik hoop dat de rechter er ook zo over denkt.....[/quote:0bbd974321]

Daar hen je gelijk in Macmickey2.
In Amerika geld niet het first to file, maar first to invent principe.
Als jij deze functionaliteit erin had zitten kun jij dus in Amerike aan de slag.
Je hebt dus wel degelijk een punt.

Dit is nou precies één van de voorbeelden waarom dat software patent zo slecht is.
Mensen gaan de meest voor de hand liggende dingen vast leggen.
De term stand der techniek komt in deze onzin niet voor :x

Ze hebben hun product in 1995 uitgevonden, we zijn nu 2005, iTunes bestaat ondertussen ongeveer 5 jaar (of langer, weet het niet zo goed). Waarom komt dat kl*te bedrijf nu pas met zen argumenten op de proppen?

Volgens mij zullen de advocaten van Apple dat ook wel aanhalen: “waarom kom je daar niet vroeger mee, iTunes bestaat al 5 jaar!”

Maar ja, dat bedrijf is wss jaloers op het succes van Apple. :frowning:

Als het aan de EU ligt krijgen we die softwarepatenten ook hier... inclusief al die Amerikaanse juristen die er goed geld aan willen verdienen. Zo'n patent als 'iets online in een winkelmandje plaatsen' bijvoorbeeld... Dikke kans dat er ook een patent bestaat voor 'het plaatsen van een bericht.

[quote:42691bb0e4="ee"]Dikke kans dat er ook een patent bestaat voor 'het plaatsen van een bericht...[/quote:42691bb0e4]

binnenkort op de voorpagina: “Rechtszaak tegen macosx.nl voor overtreden van patent” :sealed: :x :wink: :? :smiley:

gedeelte van de claim betreft de oordening genre, artiest, album zo staan al vanaf ongeveer 1985 mijn platen en cd's gesoorteerd. mischien een lucratief idee een claim in te dienen

[quote:8713f50c85]Contois wil Apple via de rechter beletten iTunes in zijn huidige vorm nog te verspreiden. Daarnaast vraagt het bedrijf om geld. Hoeveel is nog niet duidelijk, maar het gaat hier om de kosten die het gevolg zijn van " Apples moedwillige inbreuk op ons patent en [b:8713f50c85]de advocaatkosten[/b:8713f50c85]."[/quote:8713f50c85]

Had je die rechtzaak maar niet moeten beginnen :smiley:

Ik word echt gek van die patenten, in wat voor wereld leven we eigenlijk :x

hmmm, dat wordt het patent op vragen voor software die het plaatselijke weer regelt. wie weet ooit over 100 jaar dat et van pas komt...

In ieder geval moeten zie die patenten afschaffen, net zoals elektronische schema’s. Iedereen kan het verzinnen, dus iedereen kan er patent op aanvragen. En het is altijd onder het motto “beter goed gejat, dan slecht bedacht!”.