encoderings software

Zijn er voor Winhoos PC' s ook vergelijkbare programma's als ffmpegX ? Dan kan ik de encodering op een PC laten doen en mijn iMac steeds ter beschikking hebben. Zo'n prgramma moet wel mov-files aan kunnen. Iemand suggesties ??

ffmpeg gebruik ik nooit, dus het zou kunnen zijn dat ik de plank enigszins mis sla, maar onderstaande programma's gebruik ik dagelijks.

QuickTime Pro
VirtualDub
TMPEG
Cleaner

en er is nog véél meer.

Vooral TMPEG is heel geschikt voor het coderen naar MPEG 1 of 2, QT en Cleaner ook voor MPEG 4. VirtualDub is heel sterk in het optimaliseren van de bronbestanden en kan die als frameserver aanbieden aan TMPEG.
Alleen VirtualDub is volgens mij niet geschikt voor .MOV en voor TMPEG is een extra bestandje nodig waarna het wel lukt.
Daar staat tegenover dat QT wel weer een .mov kan omzetten in .avi.

Ik bedoelde feeware cq shareware software voor windows.

[quote:06981e6ced=“Liam”]ffmpeg gebruik ik nooit, dus het zou kunnen zijn dat ik de plank enigszins mis sla, maar onderstaande programma’s gebruik ik dagelijks.

QuickTime Pro
VirtualDub
TMPEG
Cleaner

en er is nog véél meer.

Vooral TMPEG is heel geschikt voor het coderen naar MPEG 1 of 2, QT en Cleaner ook voor MPEG 4. VirtualDub is heel sterk in het optimaliseren van de bronbestanden en kan die als frameserver aanbieden aan TMPEG.
Alleen VirtualDub is volgens mij niet geschikt voor .MOV en voor TMPEG is een extra bestandje nodig waarna het wel lukt.
Daar staat tegenover dat QT wel weer een .mov kan omzetten in .avi.[/quote:06981e6ced]

QuickTime Pro kost een paar tientjes en is er voor Windows. VirtualDub is freeware en voor Windows. TMPEG is er ook in een freeware-versie en is voor Windows. Cleaner XL is voor Windows, maar kost idd wel veel. Die valt dus af.

[quote:f4995a0bac="Liam"]QuickTime Pro kost een paar tientjes en is er voor Windows. VirtualDub is freeware en voor Windows. TMPEG is er ook in een freeware-versie en is voor Windows. Cleaner XL is voor Windows, maar kost idd wel veel. Die valt dus af.[/quote:f4995a0bac]

VitualDub en TMPEG werken alleen met AVI-files
VirtualDub ziet er daarnaast ook nog ingewikkeld uit.

Bedankt voor de tips.

kijk maar eens hier op deze [url=http://www.videohelp.com/tools?s=9#9] WEBSITE [/url] hier vind je alles wat je hebben wil zowel voor de Mac als voor de PC.