Endnote: service error generic

Ik heb een probleem met endnote for mac, nl het volgende , keurig geinstalleerd na dedemoversie te hebben verwijderd, krijg ik na de installatie bij het invoeren van referenties continu service errors , op de website van endnote is men bekend met het probleem en gisteren de volgende stappen gevolgd:

How can I correct a “Service Error: Generic” message when working in EndNote 8 or 9?

Working with anything in EndNote (Macintosh)

Open EndNote 8 or 9, then go to the EndNote 8 or 9 menu and choose Customizer.

Here, select “uninstall”.

Once this is completed, do the following to reset the preferences completely:

Please note: While these instructions tell you to check your OS9 System folder, they are meant for OSX systems. The EndNote program will pick up preferences from previous versions, which would be located in the OS9 System folder. If you do not have an OS9 System folder, simply move on to the next step.

Go to your OS9 system folder, and open the Preferences folder. Here, pull out all files starting with EndNote (like the EndNote f folder, and any preferences directly in the preferences folder). You can place these files on your desktop. If you do not have any files here, go to the next step.

Go to Users:[your login name with the house icon]:Library:Application Support:EndNote

Remove all files from this location (you can put them on the desktop- they will be rebuilt when EndNote restarts).

Go to Users:[your login name with the house icon]:Library:Preferences.

Remove the “EndNote f” folder and the “com.ThomsonResearchSoft.EndNote.plist” file.

Restart the computer.

Go to Applications: Utilities: Disk Utility.

Open the Disk Utility application.

Choose your hard drive, then click the “repair disk permissions” option.

Reinstall EndNote from your installer, dragging the EndNote 8 or 9 folder to the “Applications” folder.

Open EndNote.

Go to the EndNote 8 or 9 menu, select Preferences.

Then, choose the “EndNote Defaults” button.

Click on “Display fonts” then choose the “EndNote Defaults” button.

Click on the next option down, and click the default button.

Do this for each option here.

Click Save, and close this window.

Nu ben ik dus gisteren na het starten van het schijfhulpprgramma mijn hele entourage instellingen plus email kwijtgeraakt , op zich geen onoverkomelijk iets maar wel een hoop werk om weer terug te zetten. Nu is mijn vraag gaat dit weer gebeuren als ik dezelfde acties uithaal en is er evt in entourage een exporteer optie ( weet dat die erwas in outlook express voor windows en met een druk op de knop, jaja in windows kon het zelf ook niet geloven toen ik het zag). Ik heb mijn contacten al gexporteerd en de rest ook maar in het kader better safe than sorry wil zeker weten dat het goed gaat.

Heeft iemand ook ervaring met dit gedonder in endnote en kan mij uit de brand helpen ???