Energiezuinig servertje

Ik wil een graag een servertje voor thuis, gewoon voor de bestanden van iedereen en eventueel voor de mail. Het liefst wil ik dat het een Mac is want daar kan ik het best mee overweg, een Linux server zou eventueel ook kunnen. Ik wil niet meer uitgeven dan 400-500 euro, scherm + toetsenbord/muis niet inbegrepen want dat heb ik al. Hij moet zo energiezuinig mogelijk zijn, zo klein mogelijk (voor in een kast) en als het een Mac is moet er OS X 10.4 Server op kunnen draaien. Wat raden jullie aan qua hardware?

mac mini ????

mac mini?

mac mini?

damn te laat :D

euhm... mac mini?

daar is de mac mini ideaal voor...

(ben ik de enige die nog normale ZINNEN typ? :innocent: )

Het kan nog korter: een MM

Mac Mini? :P

Erg grappig allemaal maar is die ook energiezuinig?

ja hoor die is heel energie zuinig

Zo'n 19-27 Watt bij normaal draaien. Lager vind je niet denk ik!

Op de Apple site heb ik gevonden: maximaal 85 watt continious power, maar meestal gebruikt hij dus minder begrijp ik? :lol:

je zou ook nog een oudere laptop kunnen overwegen, deze verbruiken ook weinig stroom en als de stroom in huis uitvalt heb je altijd de batterij die het draaiend houd.

daan.

ga voor de mac mini de meest basic is meer dan genoeg voor wat je nodig hebt en is echt mega zuinig in gebruik en past zelfs in je nachtkastje ;-)

Koop je er dan ineens Mac OS X Server erbij? Dan wordt het wel duur hoor!

Is 256 MB RAM ook genoeg voor 10.4 server? Ik ga er in ieder geval niet op Photoshoppen ofzo :P

An update -- I have just measured the Mac mini at 19 watts normal load (normal use over an hour), 27 watts under very heavy load and 2 watts sleeping.

Komt uit:

http://tingilinde.typepad.com/starstuff/2004/03/pc_energy_use.html

[quote:3c27fe19a9="Xserve"]Koop je er dan ineens Mac OS X Server erbij? Dan wordt het wel duur hoor![/quote:3c27fe19a9]

Ik ga Mac OS X server eerst “proberen” :wink: en als het echt goed bevalt dan koop ik het uiteindelijk.
Maar als ik er achter kom dat je met de gewone 10.4 of met een PPC Linux versie net zoveel kan dan doe ik dat.

[quote:2661526798="Martiniman"]An update -- I have just measured the Mac mini at 19 watts normal load (normal use over an hour), 27 watts under very heavy load and 2 watts sleeping.

Komt uit:

http://tingilinde.typepad.com/starstuff/2004/03/pc_energy_use.html[/quote:2661526798]

Wow das weinig zeg, dan kost het me voor 1 jaar maar ongeveer €50,- aan stroom.