Hallo allemaal,
Ik heb al een heleboel artikeltjes over OSX en Certified PDF nagelezen op dit forum, ook al een hoop geprobeerd en aanwijzigen opgevolgd, maar ik kom er nog steeds niet uit… Op de een of andere manier lukt het me niet om vanuit Quark XPress 6.1 succesvol naar mijn Enfocus Instant PDF queue te printen en een Certified PDF te maken.
Ik heb in Enfocus netjes een queue aangemaakt (waar onder OSX overigens de optie ontbreekt om een PS-printer aan te wijzen, maar volgens het boekje zou dat kloppen), ik heb een virtuele Adobe PS printer toegevoegd en in Quark is mijn printqueue netjes zichtbaar. Als ik een PDF wil maken, selecteer ik gewoon de Enfocus queue en bij de instellingen kies ik voor Adobe PDF als virtuele printer, net als onder OS9, waar het trouwens prima werkt.
Als er dan geprint gaat worden, zie ik wel dat er verbinding gemaakt wordt met de virtuele printer, maar na een aantal seconden krijg ik de melding ‘printopdracht gestopt’ o.i.d. En dan nix meer
Is er misschien iemand die weet wat er mis gaat? Het ligt vast bij de Adobe PS printer, want de printqueue in Instant PDF is qua instellingen wel goed aangemaakt. Misschien iets met de printerdescriptions? Of met de manier waarop je die printer toevoegt aan de printerlijst (op dit forum is al een keer geroepen dat je IP-adres 1.1.1.1 in moet geven, een ander zei ‘localhost’)? Hopelijk wil er iemand een lichtje opsteken!
:?