Enfocus Instant PDF - Quark 6.1 Workflow [opgelost]

Hallo allemaal,

Ik heb al een heleboel artikeltjes over OSX en Certified PDF nagelezen op dit forum, ook al een hoop geprobeerd en aanwijzigen opgevolgd, maar ik kom er nog steeds niet uit… Op de een of andere manier lukt het me niet om vanuit Quark XPress 6.1 succesvol naar mijn Enfocus Instant PDF queue te printen en een Certified PDF te maken.

Ik heb in Enfocus netjes een queue aangemaakt (waar onder OSX overigens de optie ontbreekt om een PS-printer aan te wijzen, maar volgens het boekje zou dat kloppen), ik heb een virtuele Adobe PS printer toegevoegd en in Quark is mijn printqueue netjes zichtbaar. Als ik een PDF wil maken, selecteer ik gewoon de Enfocus queue en bij de instellingen kies ik voor Adobe PDF als virtuele printer, net als onder OS9, waar het trouwens prima werkt.

Als er dan geprint gaat worden, zie ik wel dat er verbinding gemaakt wordt met de virtuele printer, maar na een aantal seconden krijg ik de melding ‘printopdracht gestopt’ o.i.d. En dan nix meer :frowning:

Is er misschien iemand die weet wat er mis gaat? Het ligt vast bij de Adobe PS printer, want de printqueue in Instant PDF is qua instellingen wel goed aangemaakt. Misschien iets met de printerdescriptions? Of met de manier waarop je die printer toevoegt aan de printerlijst (op dit forum is al een keer geroepen dat je IP-adres 1.1.1.1 in moet geven, een ander zei ‘localhost’)? Hopelijk wil er iemand een lichtje opsteken!

:?

Volgens mij heb ik eens ergens gelezen dat je de Distiller al eigenhandig opgestart moet hebben. Ik weet niet precies waar de bug zit...

Even verder gezocht: http://www.enfocus.com/support/knowledgeBase/showarticle.php?kbnr=145

Instant PDF kan niet automatisch programma’s onder OS X 10.3 Panther openen… Dat zal in een upgrade wel weer verholpen worden, toch?

Ow... hmmm... dan ga ik dat even pogen... hopelijk is het zo simpel! :) Dat zou ontzettend fijn zijn!

het is een probleem van instant PDF 2.2 meerdere menssen op dit forum , hadden hetzelfde probleem (niet met Kwark maar Indesign-distiller) Zelfs op de cursus "PDF voor Prepress" die ik gevolgd heb kregen ze het aanvankelijk niet aan de praat. (de printopdracht stopte ) Pas na upgrade naar Panther werkte het.

Later kreeg ik hier (onder zowel Jaguar als Panther) hetzelfde probleem.

Ik wacht nu op Instant PDF versie 3, is al aangekondigd.

Je hoeft het natuurlijk niet met een virtuele printer te doen. Kan ook je .PS file disteillen, en dan je PDF openen en (uit mijn hoofd) save and preflight kiezen.

Eeuwig dank! :lol:

Dat was inderdaad gewoon de oplossing… even Acrobat en Distiller laten draaien. Dat ik daar zelf nou niet opgekomen was! Nou ja, toch fijn om te weten dat ik verder alles goed had ingesteld! Ik ben weer helemaal blij met mijn CPDF-ies!

OK da's mooi. Ik kende het verhaal (eerst Distiller /Acrobat starten) maar bij mij bracht dat geen soelaas :(

@EagerB0bNerd:

He, dat is jammer… want als je eerst een .ps bestand schrijft en dat daarna door Distiller haalt, werkt dat wel, maar het is natuurlijk wel het gemak van het programma Instand PDF dat je maar een keer op print hoeft te drukken en daarna alles lekker vanzelf gaat! Hopelijk wordt er binnenkort weer geupdate en werkt dan alles wat beter!

precies, anders is het erg omslachtig. Heb al contact gehad met Enfocus, update zou "medio 2004" verschijnen...

[quote:6405b5f803="EagerB0bNerd"] Zelfs op de cursus "PDF voor Prepress" die ik gevolgd heb kregen ze het aanvankelijk niet aan de praat. (de printopdracht stopte ) Pas na upgrade naar Panther werkte het.

Later kreeg ik hier (onder zowel Jaguar als Panther) hetzelfde probleem.

[/quote:6405b5f803]

Was dat toevallig bij OPATEL in Utrecht?!?!?

[quote:6a24062cf3="Macteach"] Was dat toevallig bij OPATEL in Utrecht?!?!?[/quote:6a24062cf3]

ja !!
wij konden die dag weer onverrichterzake naar huis …

[quote:9b558a3aa7="EagerB0bNerd"][quote:9b558a3aa7="Macteach"] Was dat toevallig bij OPATEL in Utrecht?!?!?[/quote:9b558a3aa7]

ja !!
wij konden die dag weer onverrichterzake naar huis …[/quote:9b558a3aa7]

Waar het aan lag was dat de ‘default’ folder in een printrij nog op een oude voorkeur stond in Utrecht, wanneer je een standaard printfolder opgeeft waar de cPDF naar toe moet, maar die folder bestaat niet meer krijg je hetzelfde probleem: de printrij stopt.

Ik ben zelf docent voor oa Opatel en daar hoorde ik van dit probleem van Rudi, vandaar mijn vraag of dat in Utrecht was.
Welke trainingen heb je nog meer gevolgd? (misschien InDesign bij mij?)

[quote:63cd6089f7="Macteach"] Waar het aan lag was dat de 'default' folder in een printrij nog op een oude voorkeur stond in Utrecht, wanneer je een standaard printfolder opgeeft waar de cPDF naar toe moet, maar die folder bestaat niet meer krijg je hetzelfde probleem: de printrij stopt.

Ik ben zelf docent voor oa Opatel en daar hoorde ik van dit probleem van Rudi, vandaar mijn vraag of dat in Utrecht was.
Welke trainingen heb je nog meer gevolgd? (misschien InDesign bij mij?)[/quote:63cd6089f7]

Ik ben niet zeker of ik je uitleg begrijp, maar heb hier nu geen instant PDf dus kan het niet bekijken.
Als je collega van Rudi bent en er die dag ook was heb ik je gezien (bij de koffie :slight_smile: )

Behalve PDF heb ik geen trainingen gevolgd. Ben normaal gesproken volledig self-supporting maar vond het wel leuk voor een keer. Heb vroeger zelf ook trainingen gegeven (Photoshop en Freehand ) en vond het heel leuk werk. Wel vermoeiend (ook omdat het niet in het Nederlands was) maar dankbaar werk.

[/quote]

Ik ben niet zeker of ik je uitleg begrijp, maar heb hier nu geen instant PDf dus kan het niet bekijken.
Als je collega van Rudi bent en er die dag ook was heb ik je gezien (bij de koffie :slight_smile: )

Behalve PDF heb ik geen trainingen gevolgd. Ben normaal gesproken volledig self-supporting maar vond het wel leuk voor een keer. Heb vroeger zelf ook trainingen gegeven (Photoshop en Freehand ) en vond het heel leuk werk. Wel vermoeiend (ook omdat het niet in het Nederlands was) maar dankbaar werk.[/quote]

Waneer je een printerque aanmaakt geef je ook een map op waar de cPDF moet worden bewaard. Deze voorkeur blijft bewaard ook als je die map verplaatst of hernoemd of wist, Instant PDF kan dan die map niet meer vinden en stopt de printrij.
Het is met dat soort problemen altijd zo dat wanneer je dat nooit een keer bent tegengekomen of niemand heeft het je verteld, dat zo’n probleem je helemaal gek kan maken helaas…

En ja, ik gaf die dag ernaast les (InDesign) dus heebn we elkaar inderdaad bij de koffie ontmoet :wink: