Enfocus op de DRUPA?

Wat is er geworden van Instant PDF? Enfocus [url=http://www.enfocus.com/news/shownews.php?id=141]Instant PDF 3[/url] werd aangekondigd voor de DRUPA. Ik heb daar wel 3 mailtjes over gekregen. Maar ik heb er sindsdien niets meer over gehoord en op de site van Enfocus wordt er ook in alle talen over gezwegen...

Iemand op de DRUPA iets gezien of gehoord?

Heb er ook erg weinig over gehoord inderdaad...

Op de Drupa ben ik niet geweest, maar op de website van enfocus (onder NEWS) zeggen ze: "Instant PDF 3.0 is planned for commercial release in the second half of this year"

zal wel geen gratis update voor de 2.2 gebruikers worden want het is een geheel vernieuwd, “standalone” programma.

Bij x-alt systems staat ie wel al op de site (http://www.x-alt.nl), onder software, voor € 299,-

Mijn dertig dagen trial (van 2.2) is afgelopen maar wacht nog even met aanschaffen tot ik meer weet over 3.0
Zal ze eens een mailtje sturen en vragen of je in aanmerking komt voor 3.0 als je nu 2.2 aanschaft.

[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=14123]Over Drupa en zo....?[/url]

Ja, Zora, maar daar was dus ook niet veel Enfocus nieuws geplaatst.

Ik heb het wel gekocht, niet zo lang geleden, omdat het me de beste methode leek snel en betrouwbaar flinke hoeveelheden PDFjes te draaien en te controleren. Onder 10.3 werkt het alleen niet helemaal super. Ik kom niet verder dan het maken in acrobat en daarna certifien met InstantPDF. Maar rechtstreeks ‘printen’ gaat niet. Vandaar dat ik wel benieuwd was.

Wel eens van JAWS PDF Creator gehoord?

Ja, zelfs nog geprobeerd, maar ik was daar niet zo heel gelukkig mee. Installeert ook van alles en nog wat...

Instant PDF maakt in principe een printer aan die de cPDF precies volgens de PDF-instellingen in de ‘printque’ maakt. Maar die printers stoppen er bij mij steeds mee. Onder Panther is dat kennelijk zo veranderd dat het niet goed aansluit op de Enfocus-gedachte. Daarom wil ik Instant 3 wel hebben. Maar dan moeten ze er wel mee afkomen. Nu heb ik alleen een dooie of halfdooie mus.

Ik ken het probleem. Tijdens het printen krijg je de mededeling dat het printen gestopt is. Zelfs bij de club waar ik een cursus 'PDF voor Prepress" gevolgd heb kregen ze de boel aanvankelijk niet aan de praat. Dat was onder Jaguar, na een frisse installatie van de CS en instant PDF. Pas na updaten van het OS werkte het.

Bij mij (10.3.3) op mijn iMac werkte het aanvankelijk perfect. Printqueue aanmaken, printen en de file loopt het hele proces door. Op gegeven moment stopte bij mij het printen ook. Kreeg het ook niet meer werkend. Enfocus dacht dat het met “permissies” te maken had maar dat was het niet. Kwam er bij toeval achter dat een spatie in de naam van het document de oorzaak was. (De naam van de printqueue mag ook geen spaties bevatten maar dat weet je waarschijnlijk).
Maar na een week begonnen dezelfde problemen. Kon er wel omheenwerken door alles handmatig stap voor stap te doen maar handig is het niet. Opnieuw installeren hielp ook niet. Uiteindelijk heb ik alles van Adobe en Enfocus weggegooid en opnieuw geinstalleerd. Daarna werkte het weer.(op de iMac dan, op mijn iBook heb ik het niet werkend gekregen)

Nu is de dertig dagen trial voorbij en sta niet te springen om 2.2 aan te schaffen zeker nu 3 al aangekondigd is. Ik ben niet helemaal overtuigd van de stabiliteit van het hele gebeuren.
Ik wacht dus liever de nieuwe versie af…

[bewerk] krijg net een mailtje van Enfocus:

"Beste B0b,
Het is zo dat als je nu een Instant PDF aankoopt, je recht zal hebben op een free upgrade naar de volgende major upgrade, namelijk versie 3.x. Wanneer het nieuwe product precies zal worden gelanceerd, is nog niet bekend.
[/bewerk]

Welk drieletterwoord zal ik nu eens gebruiken?

Ik vind de controlefunctie super werken. Ook voor al die aangeleverde cPDFjes, dus de noodzaak voor instant PDF was voor mij wel duidelijk. maar ik had gehoopt het wel aangeslingerd te krijgen…

[quote:205a7c8b0c="Deskman"]Welk drieletterwoord zal ik nu eens gebruiken?[/quote:205a7c8b0c]

PDF, JDF, OPI, DTP, CIP, CTP, CTF, ISO… :wink: