Engelse namen in nederlandstalig systeem

iMac thuis > mappen Hulpprogramma's, Programma's, Bureaublad, Films, Muziek, Afbeeldingen, Documenten

G5 werk > mappen Utilities, Applications, Desktop, Movies, Music, Pictures, Documents

M.a.w. alle standaardmappen in de Thuismap staan in het engels bij de G5

Beiden werken in de nederlandse taal ook op systeem en ook bij de G5 is alles verder in het Nederlands. Hoe kan het dan toch bij die G5 in het engels staan wat die (systeem)mappen betreft?

Iets tijdens de installatie?

heb je de volgorde van talen instelling bij systeemvoorkeuren>international>language al gekeken?

kijk eens bij finder-voorkeuren:

staat “Toon altijd bestandsextensies” aangevinkt?

zo ja, zet die eens uit!

Wellicht heb je de installatie in de Engelse taal gedaan? Een aantal mapnamen in de Home-map zullen dan engelstalig blijven - ondanks het feit dat je daarna de systeemtaal in het Nederlands hebt gezet.

Tip: ga geheel over op een engelstalig systeem. De vertalingen zijn vaak lachwekkend en op de Apple-foruims heb je niets aan al die nederlandstalige termen mocht je met een probleem zitten.

Just my 2 cents.

[quote:bd2c2aad71="Pieter Floris"]kijk eens bij finder-voorkeuren:

zo ja, zet die eens uit![/quote:bd2c2aad71]

Dat was 'm!
Bedankt Pieter Floris
:slight_smile:

[quote:b471de3dc4="mbaert"][quote:b471de3dc4="Pieter Floris"]kijk eens bij finder-voorkeuren:

zo ja, zet die eens uit![/quote:b471de3dc4]

Dat was 'm!
Bedankt Pieter Floris
:)[/quote:b471de3dc4]

Begrijp ik uit deze korte “discussie” dat het tonen van bestandsextensies er onder OS X voor zorgt dat je systeem ineens in een andere taal gaat blaten??? :?

ja, grappig toch?

bug is volgens mij al meer dan en jaar oud trouwens. Ik weet dat het in jaguar een issue was, ben te lui om te proberen of het in panther ook nog is. Vind een engels systeem ook prettiger om mee te werken.

Pieter