Engelse versie QuarkXPress 5.0 - wil niet werken

De US/English versie van QuarkXPress 5.0 wil niet op 9.2.2 werken. De melding geeft aan dat de 'taal' van het programma niet matcht met het OS. Is hier een omweg cq oplossing voor?

mvrgr
Peter

Er is een programma van Adobe die alles voor je oplost, het heet InDesign en kan 2 keer zo veel en 2 keer zo goed voor minder geld, echt het overwegen waard, ben al helemaal over!!! :)

mmm, ik weet niet of InDesign zoveel beter is als Quark, het is maar wat je gewend bent. Maar is Quark er ook al voor OS X, want ik werk liever met Quark, maar moet nu gedwongen met Indesign werken omdat ik liever met OS X werk  :)

Groetzels, Sybke.

quark heeft schijt aan z'n gebruikers, en dat staat me eigenlijk niet zo aan bij kwark

Er wordt bij Quark hard gewerkt aan OSX-versie maar voorlopig moeten we nog onder classic-mode verder. Ook ik heb een haat-liefde verhouding met Quark maar mijn grote kennis van het pakket en het simpele feit dat in de grafische branche alles en iedereen op XPress ingespeeld is weerhoudt mij om over te stappen op andere software. Gelukkig is de versie 5 van Quark nu weer zonder hardwaredongle leverbaar, vanwege OSX die die dongle niet kan vinden, dus dat is weer een geluk bij een ongeluk. Niet omdat ik nu illegale kopieen ga draaien maar puur om de ellende van de dongles als zodanig, zoals het bezet houden van een USB poort of haperingen ervan. Overigens ben ik Adobe wel dankbaar dat ze met Indesign de mensen bij Quark weer wakkergeschud heeft...

groet

Henk

Tja Quark en InDesign...Ik ben voor mezelf begonnen met het testen van InDesign en ik ben er heel tevreden over. Ook over de snelheid van omschakelen kwa shortcuts (InDesign heeft een standaard QXP shortcuts lijst die je kan activeren zoadat alles werkt als in QXP). De documentstructuur is overzichtelijker, je paletten werken beter (net als Illustrator dockbaar en verplaatsbaar en de mogelijkheid van lagen!!). Ook het aanpassen van Masterpages is een eitje. En kwa uitdraaien..tja sommige mensen willen niet omdat het ze brod kost!! Kortom voor mij eerder InDesign (wel 2.0!!) dan QXP 5 en aankomende 6!! :p