Enig idee wanneer de nieuwe Macbook Pro ongeveer uit zal komen?

Ik weet dat er officieel niets bekend is, maar zijn er aanwijzingen wanneer de nieuwe Macbook Pro wordt uitgebracht?
Ik nader het punt waarop ik mijn MacBook moet vervangen, maar kan het nog wel een paar maanden uitstellen, want ik heb véél liever de nieuwe MBP (met M2 en MagSafe).

Als het echter al duidelijk is dat die nieuwe MBP er niet komt voor de wintermaanden dan koop ik liever morgen een nieuwe.

Dank!

Er is net een nieuwe, dus neem lekker die.

Een paar maanden gaat Apple hoogstwaarschijnlijk niet redden. We verwachten op zeer korte termijn (insiders noemen 23 maart als mogelijke datum) een Apple presentatie met nieuwe hardware, maar het is onwaarschijnlijk dat er dan ook nieuwe M1 macBooks gepresenteerd zullen worden. Volgens de geruchten kunnen we “slechts” AirTags, iPads en heel, héél misschien zelfs updated AirPods verwachten.

Dat de nieuwe M1 MacBooks komen, is nagenoeg zeker. De vraag is alleen wanneer. Kun je wachten, doe dat dan. Kun je dat niet, dan koop je gewoon een Intel MBP. Ook een beest van een machine die zeker nog járen meegaat (en ondersteund wordt door Apple).

Die net-nieuwe M1 is een 13", en dat is te klein.

Ik doel op wat hier beschreven wordt (dus met M2, en niet M1): https://www.executivetraveller.com/news/apple-macbook-pro-2021-m2

16", M2, MagSafe zoals verwacht wordt zou ideaal zijn, maar volgens dit artikel dat ik net vond wordt het de tweede helft van dit jaar: https://www.imore.com/more-reports-indicate-new-mini-led-macbook-pro-models-are-way-year

Ik moet dus even kijken of ik het zo lang nog denk vol te kunnen houden met mijn huidige laptop.

Als het om afmeting gaat, vind ik de 16 nog steeds te klein, zeker qua resolutie. Een oude 17 op 1920x1200 werkt gek genoeg fijner qua scherm.

Ik hoop echt dat Apple eens bij Dell gluurt, die hebben een fatsoenlijke slanke 17 inch met normale 3820x2400 resolutie zodat je er ook fatsoenlijk 4K op kunt monteren.

Maar ik zou het dromen over M2 lekker laten, de instap macbook-Air nemen (even snel als pro, 300€ goedkoper, betere bouwkwaliteit), en op al je werkplekken een 4K scherm zetten. Goedkoper dan welke 16 inch optie er ook uit de hoge hoed gaat komen, zelfs als je op 4 plekken werkt.

Magsafe is nu minder relevant. Dat is echt voor vroeguh, toen we gare accu’s hadden die permanent aan de prik moesten na 2-3 jaar.

Ik ben ook aan het uitkijken naar de volledige nieuwe modellen want mijn huidige kan ieder moment links afdraaien.
Als de nieuwe macbooks al aangekondigd worden dit voorjaar, is de kans niet gering dat ze pas in het najaar beschikbaar zijn. Dat heeft Apple nog al gedaan in het verleden

Ze kunnen duidellijk ook nog wat teren op die saaie huidige M1 modellen in de tussentijd.

Vanuit persoonlijk oogpunt: laat die 27" iMac met Mx processor maar snel uitkomen… Maar ook die zal pas ergens Q3 of Q4 uitkomen ?