Enkele afbeelding roteren in Photoshop

Voor een animatie, wat ik ongeveer wel weet hoe het moet, zou ik de verschillende continenten in een rondje willen laten plaatsen. Hierdoor zou dus één continent 0º gedraaid zijn, een andere 72º en de volgende 144º etc. Nu weet ik alleen onder afbeeldng > afbeelding roteren > instelbaar functie te vinden. Dit lijkt mij te moeten werken alleen roteert het hele canvas… Hoe moet dit wel, in Photoshop natuurlijk, in Keynote lukt het me prima.
[img]/uploads/community/a3e0720d9ed54f63f7a69fefeb653ff161d3ccde_0.png[/img]

selecteer een laag > rechtermuis knop > free transform > rechtermuisknop > rotate..

Je moet natuurlijk wel de juiste laag selecteren. Of is het een afbeelding?

Anders ff een gedeelte kopieren, nieuwe laag aanmaken en in de nieuwe laag plakken en dan roteren

Zorg dat de continenten elk op een aparte laag staan

een specifieke laag selecteren en dan niet naar afbeelding roteren maar command + T en dan kan je in de opties bovenaan in photoshop een bepaalde hoek intypen

succes

Dank heren, 'free transform' klinkt mij nu ook wel weer bekend in de oren. Toch leverde googlen niks op maar ja… Dat is gefixt.
Euhm, de beginselen van het 'animeren' door frames in Photoshop snap ik, maar is het ook mogelijk om een tweede object op een later tijdstip in het frame te laten verschijnen ? Wanneer ik dit probeer neemt hij het object mee in elk frame…
Een tweede vraag is of ook het 'uit één vorm overvloeiend naar een andere vorm'-effect bestaat. Bijvoorbeeld een zwarte stip vloeit 'over' naar een continent, zie beginpost

Bvd. :)

wordt dat niet meer flash werk, met al die animaties...

Voor transformeren eerst een Smart-object (onder laagopties > convert to smartobject)van maken, zou behoud je detail en scherpte, als je de gewenste rotatie en schaal hebt kun je hem weer omzetten.

GR BM