Enkele kleine vraagjes ?

ik ben een fervent gebruiker van itunes en iphoto, maar nu zit ik toch met een klein vraagje. Zo heb ik al men mp3's bij mijn muziek gestoken, maar nu heb ik gezien dat itunes die nog eens kopieerd naar de map itunes in mijn muziek. Kan ik nu men gewone mp3s delete of moet ik die laten staan (ik heb namelijk niet al te grote hd en ik wil plaats besparen). Bij iphoto laat ik altijd de foto's van men digi foto app, maar nu merk ik ook als ik dan via iphoto die foto's naar mijn foto's kopieer ik die nog eens heb staan in de map iphoto in mijn foto's. Kan ik er daar ook niet enkele van deleten ?

verder ben ik een gebruiker van msn, maar na alle msn-achtigen voor mac te hebben gebruikt moet ik (net zoals de meesten onder jullie) vaststellen dat ik gewoon teleurgesteld ben. Nu zou ik gewoon graag ook wille weten of er geen algemeen (compacte) clone uit is (ik gebruik momenteel amsn).

Als laatste vraag; kan iemand me een community ‘linken’ waar ik mensen kan leren kennen die ichat gebruiken (zodat ik daar ook een aim account kan voor gebruiken)

dank je wel, pj

Vele vragen (ten eerste de meeste van je vragen zijn al eens beantwoord op het forum dus zoek voortaan eerst even met de zoekfunctie)

1. Als je bij Itunes ervoor hebt gekozen dat hij zelf al je mp3s in dezelfde map duwt mag je de rest weggooien, al je mp3s zitten dan namelijk in je iTunes-map in je Music-folder.

2. Hetzelfde geldt voor iPhoto

3. Je hebt voor Mac de volgende keuzes : aMSN , dMSN, Proteus , Fire, Adium en ik zal er nog wel vergeten maar dit lijken me de belangrijkste (waarvan ik Proteus en Adium op dit moment prefereer vooral Adium nu maar morgen komt er een nieuwe versie uit van Proteus dus dan zie ik nog wel)

4. Gewoon appeltje-g en dan macosx

[quote:9cf6ebb1ca="TpieD"]ik ben een fervent gebruiker van itunes en iphoto, maar nu zit ik toch met een klein vraagje. Zo heb ik al men mp3's bij mijn muziek gestoken, maar nu heb ik gezien dat itunes die nog eens kopieerd naar de map itunes in mijn muziek. Kan ik nu men gewone mp3s delete of moet ik die laten staan (ik heb namelijk niet al te grote hd en ik wil plaats besparen)

Twee mogelijkheden! of iTunes niet laten kopieren of wel laten kopieren.(instellingen onder voorkeuren tabje geavanceerd)
en als ze gekopieert worden naar itunes bibliotheek kun je ze gewoon wissen( maar een backup is nooit verkeerd )

. Bij iPhoto laat ik altijd de foto’s van men digi foto app, maar nu merk ik ook als ik dan via iphoto die foto’s naar mijn foto’s kopieer ik die nog eens heb staan in de map iphoto in mijn foto’s. Kan ik er daar ook niet enkele van deleten ?

Voor iPhoto geld volgens mij hetzelfde als voor iTunes

verder ben ik een gebruiker van msn, maar na alle msn-achtigen voor mac te hebben gebruikt moet ik (net zoals de meesten onder jullie) vaststellen dat ik gewoon teleurgesteld ben. Nu zou ik gewoon graag ook wille weten of er geen algemeen (compacte) clone uit is (ik gebruik momenteel amsn).

Er zijn meerdere mogelijkheden… Fire Proteus dMSN en nog een paar meer open source programmatjes die voor de mac zijn geport… versiontracker.com zal je naar de downloads helpen

Als laatste vraag; kan iemand me een community ‘linken’ waar ik mensen kan leren kennen die ichat gebruiken (zodat ik daar ook een aim account kan voor gebruiken)

er zijn een paar publieke chats b.v. typ maar eens in ichat macosx in een verbind met chat venstertje. er zijn nog wel meer.

dank je wel, pj[/quote:9cf6ebb1ca]

Hey junkie ! volgende keer saampjes tiepen?

:stuck_out_tongue:

misschien liggen we wel op een lijn!

Je vulde da gaten in mijn teksten aan ;)

vergeet mac messenger niet.... en er zijn og meer msn clients, maar ik geloof dat we de belangrijke en 'full featured' (ahum) clients nu wel hebben gehad voor msn.

Dank je allemaal hé, ik heb nu al die clients eens geprobeerd en ik ben (voor mezelf) tot de conclusie gekomen dat adium de betere is (enkel avatars mis ik nog..) iphoto en itunes ga ik vanmiddag eens doorlopen met de hints die jullie me hebben gegeven. Dank u, pj !