enkele vragen over Proteus

Ik gebruik proteus nu al een geruime tijd ter vervaning van msn messenger maar ik zit met een paar vragen - hoe kun je mensen blokeren? ignore user lukt wel maar "set visibility to..." werkt niet als ik mensen in mijn messenger lijst blokeer, blijven ze online bij proteus (ook al is het hetzelfde account), geblokeerde mensen kunnen gewoon blijven praten, ze staan wel offline of wordt dit opgelost als je de volledige versie koopt? en hoe doe je dit als je niet in het bezit bent van een credit card?

Ctrl+click op een naam in je lijst en dan kan je kiezen voor Ignore

maar dan ben ik bij hun nog niet offline :?

Ik zou de 'Set visibility' op 'Always offline' zetten bij die persoon..

Ook met de rechter muisknop…

Lukt ook niet, dan blijf ik nog steeds online in hun lijst...

Ik heb in proteus ook vaak gehad dat mensen in mijn online list stonden terwijl zij hun status op "offline" hadden staan. Blijkbaar heeft proteus toch nog wat moeite met de status van mensen?

klopt, de statussen in Proteus zijn wat buggy. Zorg dat je altijd de nieuwste versie hebt.

Als ik zelf iemand wil blocken dan quit ik Proteus even en block ik diegene in MSN Messenger (YUK YUK!) het is wel een schrale oplossing maar ja anders dan dat vind ik Proteus super!

En zo vaak block ik nou ook weer niet iemand…

[quote:b3f108c99b]ls ik zelf iemand wil blocken dan quit ik Proteus even en block ik diegene in MSN Messenger (YUK YUK!) het is wel een schrale oplossing maar ja anders dan dat vind ik Proteus super!

[/quote:b3f108c99b]
zelfs dat lukt niet :?
als ik iemand block met msn messenger blijven ze online staan bij proteus :cry:

Als je eerst proteus afsluit en dan MSN gebruikt om mensen te blocken en daarna MSN afsluiten en weer naar Proteus? Lukt dat ook niet?

nee lukt niet, dan staan ze gewoon terug online bij proteus, als ik dan terug ga naar msn messenger staan ze daar ook terug online :(

Proteus weggooien inclusief prefs (com.alientechnology.Proteus.plist) en de nieuwste versie (3.03) opnieuw installeren dan maar!

hm werkt niet :? alles gedaan, prefs verwijderd, nieuwe versie gedownload en geinstalleert en hij doet... niets.. ik krijg geen venster met accounts, meeste gedeelte van de menubalk blijft gewoon grijs :(

nou ja zeg! nu snap ik het niet meer. iemand anders?

Hmm...

dat ‘Offline’ status werkt hier ook niet inderdaad…

Gelukkig heb ik geen vervelende mensen in mijn lijst staan :slight_smile:

Hmm… wat gebeurt er als je degene gewoon verwijdert? Heb jij em iig niet meer in de lijst staan…

ja dat lukt wel maar dan kunnen ze nog steeds praten :s je kunt wel iets bij prefs veranderen zodat mensen die niet in je lijst staan je niet kunnen contacteren maar het probleem is wel, zij denken dat jij gewoon online bent, alleen krijgen ze geen reactie :?

Nu werkt het totaal niet meer :( geraak niet online en bij de inlogonderdelen stond er "onbekend" :?

Ik heb alle versies van proteus gedownload en geen enkel werkt!!!
bij de nieuwste versies krijg ik geen venster en zijn de meeste dingen in de menubalk grijs

bij de oudere versies kan ik geen account instellen

:frowning:

Ik heb vanmiddag de nieuwe versie opgehaald (3.04) en die blijf hangen op 'Loading.... User History'..

Ben nu bezig om te kijken wat ik daaraan kan doen.

[update]
Proteus forum

Link voor 3.03 staat er ook bij, deze wordt aangeraden tot het probleem is gefixed!

Ik gebruik sinds een paar dagen Proteus. Niet onaardig. Maar (there is always a but) als ik een groepsgesprek wil beginnen, hoe krijg ik dat dan voor elkaar?

Heb de sidedrawer al gevonden maar dan moet ik alsnog de persoon zelf aanklikken om het bericht te lezen.

En wat is het nut dat je de 'buddy’s als losse zwevende naamplaatjes kan gebruiken?

Greetz
Davis

ps: 3.04 lijkt altijd geconnected te zijn, terwijl dat niet is/kan.

Je kan in de prefs instellen dat ie connected blijft als je Proteus afsluit...

Ik heb t ook maar ff uitgezet…

Groepsgesprekken werkt ook hier inderdaad niet optimaal… Wel jammer.
Voor de rest toppie programmatje.

ik zet mijn status altijd op offline of invisible voor ik afsluit ook al een paar keer gehad dat ik online was terwijl m'n mac afgesloten was (stond trouwens niet aangevingt van "online blijven na..."