Enorme witruimte (plakboek) in Indesign CS1

Zucht! Wat een gedoe vandaag met m'n Mac.

Ik ben rustig bezig om een boek op te maken, is opeens m’n witruimte tussen de pagina’s enorm.
En dan bedoel ik het plakboek rondom het document. Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Ik heb al in m’n voorkeuren gezocht en in de help, maar ik kom er niet uit!

[img:949ff8dd35]http://users.telenet.be/Marleensite/Afbeelding%204.jpg[/img:949ff8dd35]

het zit m in je minimale verticale verschuiving, verander dat getal maar eens..

(alhoewel 2 mm zou moeten resulteren in bijna 0 hoogte… :? )

[quote:52e76ba902="marloez"]het zit m in je minimale verticale verschuiving, verander dat getal maar eens..

(alhoewel 2 mm zou moeten resulteren in bijna 0 hoogte… :? )[/quote:52e76ba902]

Ja, dat dacht ik ook.

Ik hoop niet dat het aan de nieuwe Suitcase ligt. (Suitcase Fusion)
Die heb ik namelijk gisteren geïnstalleerd. Trouwens in IDCS2, idem dito.

Staat er ook echt 2 mm ingevuld...? Als je 1202 invult en een paar spatie dan zie je ook alleen maar 2mm staan

[quote:bf8437237a="Deskman"]Staat er ook echt 2 mm ingevuld...? Als je 1202 invult en een paar spatie dan zie je ook alleen maar 2mm staan[/quote:bf8437237a]

Ja echt waar. 100% zeker. Er stond eerst iets van 25,4mm en ik dacht maar es een extreem op te zoeken. Maar geen resultaat.

Misschien de voorkeuren weggooien? Of re-install van Tiger?

Wat ook vreemd is: het is alleen in dit document. Andere documenten zijn wel ‘normaal’.

Het doet me denken aan een trucje om je plakbord JUIST groter te krijgen, standaard is deze boven en onder namelijk wat klein. Daarvoor moest je de paginagrote flink omhoogzetten en dan een hulplijn of een object op de rand van het plakbord plaatsen. Hierdoor kan ie na terugzetten van de paginaformaat niet meer het plakbord meekrimpen. Vraag dus: staat er op een pagina iets dicht bij de rand van het plakbord? Nog een tip: die paletten kun je aan elkaar vastbakken (ook onder elkaar), is een stuk rustiger werken.

Bedankt voor al je moeite, maar dat is het nog steeds niet. Ik ben alle pagina's nagelopen, en er staat nergens iets ver buiten mijn pagina's.

Ik denk dat ik het niet meer weet! :x

Bewaar je document als InDesign Exchange (exportfunctie) en open het opnieuw. Daarmee bouwt het document opnieuw op. Dit is dé manier om onverklaarbare 'hangups' uit je document te krijgen.

Herinstallaties zijn zinloos in dit geval. Het hangt duidelijk aan het document…

[quote:5a3d3bfe7a="Deskman"]Bewaar je document als InDesign Exchange (exportfunctie) en open het opnieuw. Daarmee bouwt het document opnieuw op. Dit is dé manier om onverklaarbare 'hangups' uit je document te krijgen.

Herinstallaties zijn zinloos in dit geval. Het hangt duidelijk aan het document…[/quote:5a3d3bfe7a]

Heel, heel, heeeeeel erg bedankt voor deze tip! Het probleem is nu opgelost. Vraag me niet hoe het kan, maar alles is nu weer normaal.

Nogmaals THX!

Dit forum heeft vandaag al m’n problemen opgelost! :smiley:

Die van mij nog niet :P

Wie op deze aardkloot heeft in hemelsnaam ASP uitgevonden…