Enternet - Internet

Nadat ik macos x 10.2  heb geinstaleerd kan ik niet meer op internet. Ik gebruik een modem en maak een verbinding met Enternet. Als ik Enternet opstart zegt ie : Enternet Extensions niet in Extension map. Maar als ik daar kijk zitten ze er wel in  ??? Mijn wachtwoord en settings zijn verder wel goed geconfigureerd. (op macos x 10.2 kan ik nog wel gewoon op internet)

Dennis

[quote:post_uid0="dennis"](op macos x 10.2 kan ik nog wel gewoon op internet)[/quote:post_uid0] Begrijp ik hieruit dat je niet meer via OS9 het Internet op kunt. Als je toch gewoon via OSX het Internet op kunt, waarom dan ook nog via OS9?

Groet,
Bert

Heb je je gegevens wel goed ook inder 9 goed ingevuld. In de regelpanelen?

En waarom zou je onder 9 en X op internet willen?

Ja , de gegevens zijn goed ingevuolt en ik wil dat opdat ik zo 1 : Mijn classic internet programma's die ik zelf maak te testen en 2 : Classic mac te upgraden naar 9.3 ofzo (als die nog komt) en anders voor andere classic spelletjes/programma's die nog niet voor OS X zijn te spelen over internet.

Dennis

(Het probleem is dat het programma zegt dat er geen Enternet Extensie is, terwijl die er wel is. Verder is alles wel goed ingesteld)

dennis,

zo zou de EnterNet installatie moeten zijn:

[quote:post_uid0]dinsdag, 27 augustus 2002 17:50 Beginning installation.
INSTALLE.NTE
Type of Install: Easy Install
Installed HD Mac OS 9:Systeemmap:Extensies:NTS Logging Extension
Installed HD Mac OS 9:Systeemmap:Extensies:NTS Communications Extension
Created the Folder: HD Mac OS 9:EnterNet:
Installed HD Mac OS 9:EnterNet:User Guide.html
Created the Folder: HD Mac OS 9:EnterNet:User Guide Images:
Installed User Guide Images:Image5.gif
Installed User Guide Images:Image6.gif
Installed User Guide Images:Image7.gif
Installed User Guide Images:Image1.gif
Installed User Guide Images:Image2.gif
Installed User Guide Images:Image3.gif
Installed User Guide Images:Image4.gif
Installed User Guide Images:Image8.gif
Installed HD Mac OS 9:EnterNet:About EnterNet
Installed HD Mac OS 9:EnterNet:Software License
Installed HD Mac OS 9:Systeemmap:Regelbalkmodules:EnterNet Strip
Installed HD Mac OS 9:Systeemmap:Extensies:Locatiemanager-modules:EnterNet Switch
Installed HD Mac OS 9:EnterNet:EnterNet 300
Installed HD Mac OS 9:Systeemmap:EnterNet
dinsdag, 27 augustus 2002 17:50
The installation is complete.
[/quote:post_uid0]

Ik ga denk eerst even het CD tje opzoeken en het nog eens een keer instaleren. Wel raar dat Enternet het niet meer doet nadat ik Jaguar heb geinstaleerd, maar ja. Komt vast omdat ik classic gebruik onder Jaguar.

Dennis

En als je nou herstart in OS 9, lukt het dan ook niet? Ik geloof dat onder 10.2 een aantal extensies niet worden opgestart als je classic opstart, zoiets als extensie set "Mac OS 9 basis"

Gr,D

Het programma EnterNet vanuit Classic opstarten kan. Verbinding maken niet, je kan namelijk niet verder dan Authenticating. Opstarten in OS 9 is de boodschap.

In OS X heb je EnterNet niet nodig om verbinding te maken.

ADSL instellen doe je in
Systeemvoorkeuren/Netwerk:

Toon: Configuratie netwerkpoorten en sleep Ingebouwd Ethernet bovenaan in de lijst
Toon: Ingebouwd Ethernet

Tab TCP/IP
configureer via PPP
in het vak DNS-servers geef je het nummer van jouw provider op, zoiets als 123.456.7.89 in mijn geval is het 195.238.2.21 en eronder 195.238.2.22
in het vak Zoekdomeinen kan optioneel je de naam van de ISP zetten, iets als provider.nl

Tab PPPoE
vinkje bij Verbind via PPPoE
de accountgegevens die je van de ISP kreeg invullen
achter de knop Opties kies je wat je liefst hebt. Ik vink Verbind automatisch indien noodzakelijk en Verzend PPP-echopakketten (dit laatste staat standaard aan)
vinkje bij onthoud wachtwoord indien gewenst
vinkje bij Toon PPPoE-status in Menubalk

Klik de knop Pas nu toe.

Zo gaat het tenminste bij mijn Belgische provider.

Suc6 ermee.

O ja vergeten erbij te schrijven : Ik start op vanuit MacOS 9 dus dat kan het niet zijn. Maar ik instaleer het eerst even nog een keer opnieuw en kijk dan of het misschien wel werkt. (nog geen tijd voor gehad)

Dennis