Entour. 2004 alle inkomende mails x 5??

k ben net naar Office 2004 overgestapt...en heb alles netjes overgezet uit Office X wat perfect verlopen is...maar elke mail die nu binnenkrijg ,krijg ik 5x binnen dus 5 mailtjes x 5 is direct 25 mails waarvan ik er 20 mag weggooien,er zijn leukere tijdsverdrijven dat dat

nu goed verder gaat alles prima heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

mijn telenet server toont maar 1 exemplaar als ik op webmail controleer met een testmail dus daaraan zal het waarschijnlijk niet liggen… ,Entourage toont onderaan bij het inkomen bvb 1 mail maar zet er 5 van dezelfde onder elkaar. (soms ook 4 of 3 maar meestal 5 ,ook met spam mails)

misschien iemand een tip?

dank bij voorbaat.

Naar boven

Ik had het zelfde probleem. Ik heb toen maar mijn aliassen verwijderd en weg waren de meervoudige copien van een emailtje :D

en hoe doe ik die weg?? of waar?

mvg

Desved

Ik zit nu niet voor een Mac maar ik denk dat je dit doet in de "account instellingen" :innocent:

heb net overal gekeken in account settings maar ik vind niets terug over alliassen weg doen of aanpassen? :?

volgens mij heb je 1 email account waar je 5 aliassen aan hetbt zitten (bij telenet ingesteld)

daarna heb je die 5 accounts ook weer in je entourage ingesteld…
als je er 4 op niet betrekken bij alles verzenden en ontvangen zet (bij acount instellingen geavanceerd (denk ik)) dan moet het lukken…

grtz HS-L

ja dat klopt maar die andere (niet default) emailadressen worden dan niet meer opgevraagd en dat kan ook niet de bedoeling zijn niet?

in de accounts instellingen activeer je al je emailadressen om ze toch allen te checken in 1 opvraging en niet elk email adres appart te gaan activeren? of zie ik het verkeerd ?

ik dacht hier even dat de shedules hier iets mee t emaken hebben maar dat is het niet. :?

het is heel makkelijk,..

je haalt nu 5x de email op van 1 popbox, alleen dan met iedere keer een andere alias…
ik zou zeggen…

gooi is 4 accounts weg,… dan zie je dat je email dat naar die emailaliassen gestuurd is wel gewoon aankomt.

:smiley:

overigens kan ik je wel aanbevelen om mail te gebruiken ipv entourage…
mail is veel uitgebreider en [b:00bebaf968]VEEEEL[/b:00bebaf968] stabieler.

hallo HS-L

had het intussen anders opgelost.

als je 1 email adres kiest van één van je 2 mailboxen en je laat deze in je account settings “include this account in your send & receive schedule” aangevinkt staan en de andere vink je niet aan dan bekom je het zelfde resultaat.

of je kan ook je “start up” schedule en je “send & receive all” schedule aanpassen met elk 1 van de emailaccounts van de 2 verschillende mailboxen in de schedule te plaatsen voor uitvoering.

alles werkt goed nu…maar ik zal eerlijk zijn ik ben vorig jaar moeten overstappen naar Entourage X want voor god welke reden begon mail al z’n mails te verliezen elke keer ik Mail opstartte,ik heb dan met hulp van apple mail technici zeker een maand aan een stuk geprobeerd om dit probleem op te lossen maar ze geraakten er zelf niet wijs uit maar intussen was ik gans m’n datbase kwijt met al m’n mails(4 jaar ongeveer 1 gig) die in Mail bleven verdwijnen,ik blijf er nog steeds bij mail is super goed maar na die grap was ik wel een beetje minder enthousiast geworden.

Entourage blijft voor mij voorlopig erg betrouwbaar( doe nu ook voor alle zekerheid een back up bijna elke dag/2dagen want ik kan me geen 2 keer zo’n joke permiteren zoals met Mail …en ik was ook al die verschillende applicaties beu adresbook, mail ,ical ik heb het liever “all in one” en nu met dat vernieuwde projectcenter…dat is echt wel VERY NICE moet ik zeggen…

maar goed smaken en goestingen zijn voor iedereen appart.

al vast bedankt voor je hulp.

eindelijk woensdag die powerbook… :stuck_out_tongue: als het terug niet wat vertraging oploopt…hopelijk niet want het jeukt…