Entourage en Exchange Server

Het is me tot nu toe wel gelukt om via IMAP post te lezen met Entourage en een Exchange Server 5.5. Alleen post verzenden wil nog niet helemaal lukken. Microsoft heeft sinds van de week een uitleg over deze kwestie staan op 'mactopia' Maar op dit punt is het mij nog niet helemaal duidelijk. Kan iemand mij vertellen wat ik nou precies in moet vullen in het vakje Account ID en SMTP server?

Jeroen

Account: iruben SMTP: mail.iruben.com

:shock:

Okee, serieus dan. Een exchange server werkt toch helemaal niet met SMTP? Dacht dat het iets heel anders was?

[quote:2063eb1a27="iRuben"]Account: iruben SMTP: mail.iruben.com

:shock:

Okee, serieus dan. Een exchange server werkt toch helemaal niet met SMTP? Dacht dat het iets heel anders was?[/quote:2063eb1a27]

Bij ons op kantoor gebruik ik smtp en pop3 en hoef alleen maar het ipadres van de server in te vullen, en natuurlijk mijn loginnaam en ww.
En het werkt goed.

Exchange gebruikt normaal gesproken IMAP met wat rare aanpassingen, maar het doet natuurlijk ook gewoon POP en SMTP. Als je alleen van POP en SMTP gebruik maakt is Exchange net zo simpel te gebruiken als je ISP servers.

Dank voor alle reakties. Het is me gelukt om de zaak aan de praat te krijgen. De oplossing was dat in het vakje Account ID moet worden ingevuld: domeinusername

Alles werkt nu zoals het hoort.

Zou het nu ook mogelijk zijn om via ‘Mail’ post ophalen via het IMAP protocol en een Exchange server? Dit is me nog niet gelukt.

Jeroen