Entourage fout -1790

situatie: Er was een oude iBook waar we office 2004 op hebben gezet. Deze kan met de exchange server praten en die werkt prima. Maar nu vervalt de oude iBook (en de gebruiker [b:65964d812f]X[/b:65964d812f] daarvan) en komt er een nieuwe gebruiker voor in de plaats [b:65964d812f]Y[/b:65964d812f] met een pBook.

Daarop is de office geinstalleerd en het account naar de SBS2003 exchange server. Bij het controleren van het account, krijg ik echter de -17900 foutmelding.

[quote:65964d812f]
Verifying Exchange account “[b]Y[/b”] on “server”:
verification failed: “Logon failure: unknown user name or bad password” (-17900)
[/quote:65964d812f]

Nu wil ik niet veel zeggen, maar a) username klopt en b) wachtwoord klopt ook. Ik heb onze dealer gebeld en hij legt de schuld bij de SBS2003 server en zegt te denken dat de office licentie gebonden is aan de user die het eerst aangemeld heeft bij exchange. DIt zou kunnen kloppen, omdat a) ik met user Y ook op het iBook geen verbinding kan maken en met gebruiker X wel en user Y onder het mail programma van mac osX gewoon werkt.

Als ik user Y aanmaak via een POP3 account op de pBook in entourage, dan werkt alles wel gewoon… Google en microsoft.com doorzoeken om error 17900 geeft geen soulaas…

Hier gebruikers met soortgelijke ervaringen of, nog beter, tips???

even voor mijn beeldvorming.

De mailbox van de oude gebruiker heb je weggegooid, en je hebt een nieuw account aangemaakt ?
En dit account heb je aangemaakt met de directory tool van 2003 ?
(eerst een user aanmaken, en dan exchange enablen zeg maar).

Dus > google. Eerlijk gezegd had ik hier weinig vertrouwen in omdat ik dat al eerder gedaan had, maar alles valt en staat met de juiste zoekwoorden. [url]http://www.google.nl/search?q=entourage+exchange+17900[/url]

Nu had ik 216 resultaten waarvan de eerste drie relevant zijn. Resultaat 1&3 lopen dood, maar op http://www.macwindows.com heb ik mijn zoektocht doorgezet waar ik weer 2 documenten heb gevonden.

Op deze pagina staat de oplossing: http://www.macwindows.com/entourage.html

[quote:b48ebe779a]January 5, 2006
Tom Krebs of Melbourne, Australia, also found a way to fix the problem:
Just wanted to respond regarding the problem with Entourage problem with mismatched username or password.
When updating to Entourage 11.2 in our Organisation I had a similar problem. You have to ensure that the account field reflects the full path to the username eg.
Previously (Entourage 11.0) the account field was:
https://<path of outlook web access server>/exchange
When updating to 11.2 I had to change this to:
https://<path of outlook web access server>/exchange/<username>
This resolved the problem for me. The user should ensure that the clients PowerBook reflects this change.
Thanks to everyone else who wrote in as well. [/quote:b48ebe779a]

En geloof het of niet, het werkt!!!