[entourage] gebruikers samenvoegen

Voordat wij internet hadden thuis checkte ik altijd mijn mail bij mijn ouders thuis in entourage. Op het moment dat we hier internet kregen ben ik meteen mijn eigen entourage gaan gebruiken. Onder het motto "ik voeg later mijn oude emails wel toe" liet ik ook geen kopie achter op de pop server. Nu heb ik een kopietje van mijn oude account naar mijn computer gestuurd. Jammer genoeg kom ik er niet achter hoe ik nu een oude account moet toevoegen aan mijn nieuwe.

Ik heb al geprobeert hem te importeren, de meest logische, entourage 2001 doet het niet.
Nou kan ik vast wel iets verzinnen met exporteren als tekst en daarna weer importeren.
Maar dan ben ik mijn attachments etc. kwijt.
Iemand een oplossing?
Alvast bedankt.

Je wil de mails die je op de mac van je ouders heb staan overhevelen naar je eigen mac?

Als je alle mails in een map in entourage van je ouders hebt (of doet), kan je deze map (voor t voorbeeld even ‘mail-van-2manydjs’ genoemd) naar de Desktop slepen. Het word dan het bestand mail-van-2manydjs.mbox. Als je dit bestand overhevelt naar je eigen mac kan je die vervolgens in entourage in (wederom bv.) je ‘Inbox’ binnenslepen en komt alles (incl. attachments) in een nieuwe submap onder Inbox terecht.

Tenminste ik kan me herinneren dat ik dat ook zo gedaan heb. Dat was trouwens wel met Entourage v.X, maar ik heb altijd begrepen dat ‘2001’ en ‘v.X’ nagenoeg gelijk zijn.

Succes ! :slight_smile:

Hey paul, Je begrijpt wel wat ik wil doen, maar ik heb geen bestand dat eindigt op .mbox . Ik heb gewoon mijn office.x identity map gekopieerd die in mijn documenten map stond. Ik heb geprobeerd de bestanden die daar in stonden mijn inbox in te slepen, maar daar reageerde hij niet op. Nog wat ideeen voor me?

P.s. ik heb hier ook over v.X, dit was alleen geen keuze bij het importeren.

ik was ook onduidelijk. Ik bedoelde de folder [b:37307e7d5c]binnen[/b:37307e7d5c] Entourage (dus met een draaiend programma in het venster van Entourage) naar de desktop slepen. Deze map wordt dan een .mbox bestand. Deze kan je dan vervolgens weer in een andere account of identity (in Entourage dus) in de Inbox (of een andere map vanaf de desktop slepen. Duidelijker of nog niet? :wink:

Hey paul bedankt! Het werkt perfect! Het duurt wel even een tijdje, entourage is al een half uurtje aan het rekenen.. Jammer genoeg vergeet entourage dan wel alle data (meervoud datum bedoel ik).. Nogmaals bedankt!

[edit]
Dat van die data is alleen bij een stuk of 10 emails.
Ik dacht even dat dat bij alle mail was.
[/edit]