Entourage instellingen kwijt

Al mijn instellingen in entourage zijn verdwenen inclusief mijn account. Entourage werkt nog wel maar is 'leeg' . Mijn account kan ik zelf wel opnieuw installeren, maar kan ik mijn verzonden en bewaarde e-mails nog terugvinden??? en waar mvg Wim

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=604104

Je kunt twee dingen proberen. Binnen Entourage kun je 'switch user' doen. Wellicht dat je je map of pad naar je mail hebt veranderd, dan kan het zijn dat entourage ook de weg kwijt is. Met switch user zou je je andere (originele) account wellicht kunnen zien.

Alle mail en instellingen zitten in je /Users/habraken/Documents/Microsoft User Data/Office 2004 Identities. De map die daar in zit is je map met alle mail en accounts.

Er zit ook een tool in Entourage om eventuele foute databases te herstellen.

Bedankt voor je reactie, het eerste heb ik geprobeerd via 'switch identity' daar krijg ik geen andere optie dan de nieuwe main identity. In de map user data zie ik de map main identity maar als ik op bv database klik dan gaat de 'lege' entourage open. Ik ben bang dat ik te veel heb opgeruimd en daardoor de instellingen zijn meegegaan (prullenmand is leeg). Misschien dat de tool van entourage nog uitkomst kan bieden alleen weet ik niet waar dat zit groeten Wim H

Door Entourage starten met de Optiontoets ingedrukt kun je de database herstellen. Kies eerst 'Typical rebuild' omdat deze keuze de meeste problemen oplost. Als dat niet lukt is er nog 'Advanced rebuild'.

Een anti-virusprogramma als ClamXav zet maar liefst de hele [i:8bf6e1a593]Main Identities[/i:8bf6e1a593] in de wegwerpmap. Bijtijds kunnen redden en besloten dit programma niet meer te draaien. Ik heb Back-Ups van de[i:8bf6e1a593] Main Identities[/i:8bf6e1a593].

Allebei de rebuilds heb ik geprobeerd, alles brengt mij terug naar de 'lege' entourage. Ik denk dat ik te veel heb weggegooid is daar herstelprogrammatuur voor?

ps, ja de vlag moet blijven wapperen.

Ik denk ook dat je gewoon de hele boel hebt weggegooid...

Herstel is niet mogelijk. Je kunt wel je accountinstellingen opnieuw invoeren en de mail die nog op de server staat ophalen. Afhankelijk van hoe je dat geconfigureerd had heb je kans dat er nog wel het een en ander te vinden is. (leave mail on server for xx days…)

Kan norton filesaver mijn verloren bestanden van entourage terugvinden??

Nee, Norton kan alleen maar meer verpesten. De laatste versies van Norton zijn buitengewoon onbetrouwbaar. Bovendien had je dan FileSaver geïnstalleerd moeten hebben vóórdat je de boel weggooide, anders is de kans op herstel minimaal.

Het feit dat Entourage alles in één database stopt maakt dat niet makkelijker. Een bitje van de database beschadigd en de boel is reddeloos verloren.